ویژه افتتاح چهار طرح جدید پتروشیمی در عسلویه

300 میلیون دلار ارزآفرینی واحد MEG پتروشیمی مروارید

300 میلیون دلار ارزآفرینی واحد MEG پتروشیمی مروارید
(شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۴۹

مدیرعامل پتروشیمی مروارید گفت: تولید در واحد MEG به صورت پایدار تداوم دارد و این واحد تاکنون 300 میلیون دلار ارز آفرینی داشته است.

 غلامرضا جوکار مدیرعامل پتروشیمی مروارید در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به افتتاح رسمی واحدMEG پتروشیمی مروارید، اظهار کرد:تولید در واحد MEG با ظرفیت550 هزار تن حدود یک سال است که به صورت پایدار تداوم دارد و این واحد تاکنون 300 میلیون دلارارز آفرینی داشته است.
مدیرعامل پتروشیمی مروارید با بیان این که واحد MEG با ظرفیت 90 درصد در سال نخست فعال بود، گفت: بازارهای صادارتی محصولMEG در سال 96 متنوع خواهد بود.
وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته شرایط واحد MEG مروارید تثبیت شد و با وجود این که در سال نخست بودیم توانستیم با 88 تا 90 درصد ظرفیت اقدام به تولید کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی مروارید با اشاره به این که 95 درصد از محصول MEG به دو کشور چین با ظرفیت 350 هزار تن و هند 70 هزار تن صادر می شود، اظهار کرد: در سال جاری مشتری هایمان را در کشور چین متنوع خواهیم کرد تا بتوانیم با مصرف کننده نهایی ارتباط برقرار کنیم و قراردادهای بلندمدت با مصرف کننده داشته باشیم، همچنین کشورهای اروپایی نیز به عنوان بازارهای جدید در دستور کار فعالیت های این مجتمع درسال جاری قرار دارد.
جوکار تصریح کرد: درسال 96 به دنبال افزایش تولید محصولات و همچنین توسعه بازارهستیم و برای تحقق این کار به دنبال عقد قراردادهای بلندمدت و ایجاد برند در بازار های جهانی هستیم.
وی افزود:تاکید کرد: با توجه به راه اندازی فازهای 15 ، 16، و 17 و 18 در سال گذشته، واحد اتیلن این مجتمع با حدود 80 درصد ظرفیت فعال بود و امیدواریم در سال جاری این درصد روند افزایشی داشته باشد.


تعداد بازدید : ۱,۱۱۶