جزئیات توافق جدید ایران و ژاپن درپتروشیمی/ مشارکت ژاپنی‌ها در طرح یک میلیارد یورویی پتروشیمی

جزئیات توافق جدید ایران و ژاپن درپتروشیمی/ مشارکت ژاپنی‌ها در طرح یک میلیارد یورویی پتروشیمی
(شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۲۳

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مذاکره و توافق با شرکت «سوجیتز» ژاپن برای مشارکت در یک طرح یک میلیارد یورویی صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

به گزارش نیپنا، حسین علیمراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره مشارکت جدید ایران و شرکت «سوجیتز» ژاپن در صنایع پتروشیمی ایران، گفت: پس از امضای تفاهم نامه همکاری و امکان سنجی شیوه های سرمایه گذاری با این شرکت ژاپنی در سال گذشته، هم اکنون به توافقی برای مشارکت در یک طرح صنعت پتروشیمی دست یافته ایم.

 این مقام مسئول با اعلام این که از سال گذشته تاکنون مطالعات امکان سنجی را جلو برده ایم و درحال نهایی شدن مذاکرات و امضای قرارداد برای سرمایه گذاری مستقیم هستیم، اظهار داشت: شرکت «سوجیتز» ژاپن قصد دارد واحد پتروشیمی  را در ایران بسازد و حجم کل سرمایه گذاری در این پروژه حداقل یک میلیارد یورو است.

 علیمراد در گفتگو با انرژی نیوز با تاکید بر این که این شرکت ژاپنی سهمی از این پروژه یک میلیارد یورویی را در اختیار می گیرد، بیان کرد: گفتگوها با طرف ژاپنی در حال انجام بوده و پیش بینی می شود به زودی توافق نهایی حاصل شود.

 درهمین حال «مرضیه شاهدائی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکرات و تفاهم نامه امضا شده با شرکت «سوجیتز» ژاپن، گفته است: هدف از امضای این تفاهم نامه به منظور امکان سنجی اجرای پروژه مشترک GTPP (تبدیل گاز به پروپیلن و پلی پروپیلن)  و پروژه PDH/PP(تبدیل گازمایع و پروپان به پروپیلن و پلی پروپیلن) بوده است.

 به گزارش انرژی نیوز، «ماسارو ساتو» نماینده ارشد شرکت نفت، گاز و انرژی سوجیتز سال گذشته در حاشیه امضای تفاهم نامه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفته بود: سوجیتز در گذشته تنها شرکتی ژاپنی بود که در صنعت انرژی ایران سرمایه گذاری کرده و در ایران به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری تامین متانول هستیم.

تعداد بازدید : ۱,۹۲۲