مشارکت 3 شرکت بزرگ جهان برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در امریکا

مشارکت 3 شرکت بزرگ جهان برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در امریکا
(چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۰۷

طرح مشترک پتروشیمی توتال، بوریالیس ونوواکمیکال ، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی را در ایالات متحده افزایش می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، غول نفت و گاز فرانسه، توتال، به تازگی اعلام کرد که قصد دارد طی طرحی مشترک (JV) با شرکت های بوریالیس اتریش و نووا کمیکال کانادا، یک طرح عظیم پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار را در ایالات متحده  راه اندازی کند.
پروژه یادشده شامل احداث یک واحد کراکر بخار اتان و یک واحد جدید تولید پلی اتیلن Borstar در منطقه گلف کوست ایالات متحده است و شرکت توتال 50 درصد از سهام این طرح  را در اختیار دارد.
ظرفیت تولید این طرح مشترک شامل یک واحد کراکر بخار اتان جدید با ظرفیت یک میلیون تن در سال واقع در پورت آرتور تگزاس، افزایش ظرفیت مجتمع تولید پلی اتیلن فعلی شرکت توتال با ظرفیت 400 هزار تن در سال واقع در بی پورت تگزاس و یک مجتمع جدید تولید پلی اتیلن Borstar با ظرفیت 625 هزار تن در سال (بی پورت تگزاس) است.
بر اساس این گزارش ، انتظار می رود طرح مشترک این سه شرکت از اواخر سال جاری میلادی کلید بخورد. تاییدیه های قانونی (regulatory approvals) مورد نیاز این پروژه هنوز در مرحله بررسی قرار دارند و پیش بینی می شود تصمیم گیری نهایی به منظور سرمایه گذاری برای احداث مجتمع پلی اتیلن Borstar تا پایان سال 2017 میلادی اتخاذ شود.
واحد کراکر جدید قرار است تا سال 2020 میلادی راه اندازی شود. توتال قرارداد عملیات مهندسی، تدارکات و احداث (EPC) این واحد کراکر را به شرکت CB&I واگذار کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۲