به کارگیری فناوری نوین تولید پلی اتیلن در قره داغ آذربایجان

به کارگیری فناوری نوین تولید پلی اتیلن در قره داغ آذربایجان
(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۳۱

جمهوری آذربایجان از فناوری UNIPOL برای تولید نسل جدید پلی اتیلن استفاده می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت سوکار جی پی سی (SOCAR GPC) که یکی از زیرمجموعه های شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) به شمار می رود؛ فناوری تولید پلی اتیلن شرکت آمریکایی یونیویشن تکنولوژیز موسوم به UNIPOL را برای مجتمع جدید تولید پلی اتیلن خود برگزید.
مجتمع یادشده از ظرفیتی معادل 600 هزار تن در سال برخوردار است و قرار است در منطقه قره داغ جمهوری آذربایجان به بهره برداری برسد. این پروژه نخستین واگذاری لیسانس فناوری UNIPOL برای تولید پلی اتیلن در جمهوری آذربایجان است که به شرکت سوکار تعلق می گیرد.
بر اساس این گزارش تاسیسات تولید پلی اتیلن جدید قادر خواهد بود با بهره گیری از انعطاف (flexibility) و قابلیت بالای فرآیند UNIPOL، به تولید طیف وسیعی از محصولات پلی اتیلنی معمول و پیشرفته شامل پلی اتیلن سنگین گرید قالب گیری تزریقی (injection molding) و پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE) بپردازد.
شرکت سوکار جی پی سی همچنین فناوری تولید پلی اتیلن متالوسن شرکت یونیویشن تکنولوژیز، موسوم به XCAT، را برای تولید فیلم های متالوسن پیشرفته که کاربرد گسترده ای در تولید بسته بندی های با عملکرد بالا دارد؛ انتخاب کرد.
این گزارش می افزاید: محصولات مجتمع تولید پلی اتیلن جدید قرار است تقاضای فزاینده تولیدکنندگان کالاهای مختلف را در بازار داخلی و اروپا تامین کند. تکنولوژی UNIPOL این امکان را فراهم می آورد تا با توجه به نیاز بازار و شرایط اقتصادی، میزان تولید پلی اتیلن سنگین یا پلی اتیلن سبک خطی تعیین و هر یک از دو محصول جایگزین دیگری شود.

تعداد بازدید : ۱,۶۹۵