افزایش سهم هلدینگ غدیر در طرح های توسعه ای پتروشیمی

افزایش سهم هلدینگ غدیر در طرح های توسعه ای پتروشیمی
(شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶) ۱۲:۴۶

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر گفت: طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی سهمی 42.5 درصدی از سبد سرمایه گذاری این شرکت را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش نیپنا، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر اظهار کرد: درحال حاضر پروژه های در دست اجرای غدیر شامل 42.5 درصد در صنعت پتروشیمی، 17.5 درصد در صنعت و معدن، 33.7 درصد در برق و انرژی و 5.6 درصد در ساختمان و 0.7 درصد در سیمان است.

غدیر و برنامه ششم  توسعه

سلیمانی در بیان برنامه های این هلدینگ به شروع اجرای برنامه ششم توسعه و لزوم به کارگیری ظرفیت های نهادهای عمومی غیر دولتی اشاره کرد که دراین میان بر نقش بازار سرمایه در تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری ها تاکید شده است.

وی همچنین به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز و کاهش شدت  انرژی و جلب مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:  بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز و دانش بنیان نمودن صنایع نفتی در حوزه های بالادست و پایین دست فرصت مناسبی را پیش روی این هلدینگ چندرشته ای قرار داده است.

مدیرعامل بزرگترین هلدینگ چند رشته ای با اشاره به برخی از سیاست های توسعه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه یاد آورشد: توسعه بازار سرمایه با تاکید بر طراحی و مهندسی ابزارهای مالی و کالایی، توسعه بازار انرژی و عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی در بورس انرژی، اصلاح نهادی حاکمیت شرکتی برای شرکت های عام و نهادهای مالی است.

وی همچنین به لزوم جهت گیری و سیاست های لازم برای ارتقای شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه و راه اندازی موسسات رتبه بندی موضوع بند (21) ماده یک قانون بازار اوراق بهادار برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تامین مالی بین المللی تاکید کرد.

غدیر درافق 1398

بر این اساس سلیمانی در تشریح استراتژی پرتفوی غدیر برای افق 1398 ، گفت: در راستای سیاست های تعریف شده صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پرتفوی غدیر از سهم  35 درصد، صنایع معدنی (کانی های فلزی، غیرفلزی و سیمان 20درصد، صنعت برق و انرژی 10 درصد، صنعت حمل و نقل 3 درصد، گروه مالی ( به همراه تکمیل زنجیره و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات) 12 درصد، مستغلات با محوریت توسعه زمین 8 درصد، خدمات سلامت با محوریت داور و تجهیزات پزشکی 3 درصد و فرصت های پیش رو 9 درصد برخوردار خواهند بود. 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر  در بیان بیشتر برنامه های آینده این شرکت، از سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف و تولید ( بالا دست) نفت و گاز (E&P)، سرمایه گذاری در پروژه های انتقال گاز، سرمایه گذاری مشترک با شرکت های داخلی و خارجی، هم افزایی و تکمیل زنجیره تولید در صنایع به ویژه در بخش های صنعت و معدن، پتروپالایشگاهی و مالی بین هلدینگ ها و در نهایت اقدام برای پذیرش سهام شرکت در بورس های بین المللی و بستر سازی برای تامین مالی بین المللی پروژه ها خبر داد.

وی همچنین تامین مالی از طریق ابزارهای متنوع مانند اوراق بدهی، صکوک و صندوق های پروژه ای را مورد اشاره قرار داد که در این میان پرتفوی سرمایه گذاری این شرکت به صورت بهینه مدیریت خواهد شد.

سلیمانی افزود: در هلدینگ چندرشته ای غدیر  با تاکید بر نظارت مستمر بر فرایند تکمیل پروژه های در حال اجرا طبق برنامه زمان بندی و اهداف تعیین شده، از اقدام این شرکت برای پذیرش شرکت های غیر بورسی  در بورس و فرابورس خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت تلاش خود را برای استفاده از فرصت های مندرج در سیاست های کلی اصل 44 به کار خواهد بست.

سلیمانی در نهایت خاطرنشان ساخت: برنامه ها فرآیندها و ساختارهای داخلی این شرکت مهندسی مجدد خواهد شد تا با توسعه منابع انسانی و حرکت به سمت ایجاد سازمان هوشمند، تمامی این اهداف ترسیم شده محقق شوند.

تعداد بازدید : ۲,۱۳۰