ادامه روند عادی تولید در پتروشیمی خراسان

ادامه روند عادی تولید در پتروشیمی خراسان
(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۲:۵۲

مجتمع پتروشیمی خراسان بر اساس برنامه ریزی های موجود در حال فعالیت است و زلزله صبح امروز خللی در روند فعالیت آن ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در پی وقوع چند زلزله در استان خراسان رضوی که در استان های همجوار نیز تاثیر گذار بود، تمامی نیروهایHSE مجتمع پتروشیمی خراسان در آمادگی کامل به سرمی برند و روند تولید نیز بر اساس برنامه ادامه دارد.
بر اساس پیگیری های خبرنگار نیپنا، خوشبختانه هیچ گونه خسارتی به بزرگترین پتروشیمی شمال و شمال شرق کشور وارد نشده است.
شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور، در اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس و از خــرداد ۱۳۷۵ بـه بهره برداری رسید.
این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث گردیده و دارای واحدهای تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی می باشد. ظرفیت تولید سالانه آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در این مجتمع به ترتیب 330000 ، ۴۶۵۰۰۰ و 20000 تن است.
اهمیت این مجتمع برای گروه گستـرش نفت و گاز پارسیـان که بزرگتریـن سهامدار شرکت اوره و آمونیاک پردیس، شیراز و کرمانشـاه نیز می¬باشد، کنترل بازار، بهره مندی از امکان سوآپ کردن محصولات و امکان صادرات به کشورهای آسیای میانه است.
خوراک اصلی این مجتمع نیز گاز طبیعی است که میزان مصرف سالانه آن در واحدهای اوره و آمونیاک سالانه ۲۵۸ میلیون متر مکعب است.

تعداد بازدید : ۱,۴۱۳