بهار اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی

پتروشیمی کردستان تا ساعاتی دیگر افتتاح می شود

پتروشیمی کردستان تا ساعاتی دیگر افتتاح می شود
(شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۰۰

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز (شنبه پنجم فروردین) برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه مهم صنعتی و تولیدی از جمله مجتمع پتروشیمی کردستان وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

به گزارش نیپنا؛ رئیس جمهوری همراه با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و چند تن از مقام های عالی رتبه کشوری با ورود به فرودگاه سنندج سفر یک روزه خود را آغاز کردند.

رئیس جمهوری در این سفر چند طرح بزرگ صنعتی، انرژی و عمرانی از جمله یکی از طرح های دوازده گانه اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی را به بهره برداری می رساند.

افتتاح رسمی از پتروشیمی کردستان به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی این استان علاوه بر توسعه بخش پایین دستی صنایع پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش سبب ایجاد بازارهای جدید صادراتی، اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر در کشور می شود.

این پروژه که یکی از طرح های دوازده گانه اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی است، سهم بزرگی در توسعه صنعتی، ایجاد ارزش افزوده و نیز اشتغال زایی در مناطق غرب و شمال غرب کشور خواهد داشت.

پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی 257 میلیون یورو و همچنین (3800 میلیارد ریال) ساخته شده است؛ ازویژگی های بارز این طرح می توان به بکارگیری تجهیزات، قطعه ها و کالاهای با کیفیت اشاره کرد.

این گزارش می افزاید: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، طرح پتروشیمی کردستان سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک تولید خواهد کرد و خوراک اصلی آن از خط لوله اتیلن غرب و بخشی نیز از پتروشیمی تبریز تامین می شود.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۷