مرضیه شاهدایی ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن را تبریک گفت

مرضیه شاهدایی ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن را تبریک گفت
(شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵) ۲۰:۰۰

با ادای احترام به زنان و مادران شایسته این سرزمین کهن، خاصه بانوان گرانقدر صنعت پتروشیمی، از خداوند سبحان توفیق پیروی از دخت گرامی پیامبر اسلام را برای همگان آرزو دارم.

"أنّا أعطیناک الکوثر..."

"در جامعه انقلابی ما اگر شأن زن از مرد بیشتر نباشد، کمتر نیست و براساس این اصل باید ویژگی های زن در زمینه های گوناگون، همچون: علم آموزی، جهاد، همسرداری و نقش مهم و اساسی مادری که درتمام این ها زندگی حضرت زهرا(ع) یک نمونه است، مورد بررسی قرار گیرد".

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

 

میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن را به کلیه همکاران ارجمند تبریک می‌گویم و ضمن ادای احترام به پیشگاه همه مادران و زنان شایسته این سرزمین کهن، خاصه بانوان گرانقدر صنعت پتروشیمی، از خداوند سبحان توفیق پیروی از دخت گرامی پیامبر اسلام را برای همگان آرزو دارم.

بیستم جمادی الثانی را باید گرامی و پاس داشت، چرا که از طرفی مزین است به نام دخت نبی اکرم (ص) که با قدوم مبارکش شادی و شعف را به قلب مهربان پدر و پیروان مکتب اسلام به ارمغان آورد و الگویی الهی برای زنان جهان شد و از طرفی دیگر روز بزرگداشت زن و به ویژه مادران این مرز و بوم است که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه کار و صنعت تلاش می‌کنند و یک لحظه سکون و ایستایی را برخود نمی پسندند.

گرامی داشتن سالروز تولد فاطمه زهرا (س) در جامعه ایرانی، بزرگ داشتن میلیون‌ها زن مسلمان ایرانی است. آنان که با پیروی از آداب اخلاقی و منش زندگی حضرت زهرا (س) محیط خانواده و اجتماع خود را نظام می بخشند و با مشارکت در امور مختلف سیاسی و اجتماعی در تلاش هستند و برای آینده ای بهتر گام برمی دارند.

زنان به عنوان معماران کلیدی اقتصاد و توسعه پایدار اگرچه سهم مهمی در خانواده و جامعه ایرانی دارند، اما ظرفیتی عظیم‌تر برای ایشان متصور است و امید می‌رود در سال پیش رو، دولت و جامعه آگاهانه و نه به جبر، واقعیت نقش و حضور زنان را در شاکله حیات اخلاقی، سبک زندگی، انگیزه‌های اجتماعی، الگوهای عملی خانواده، زندگی اقتصادی و اشتغال، علمی و تکنولوژی و حیات سیاسی دریافته و به رسمیت بشناسند تا پایه‌های شکوفایی شخصی و حضور اجتماعی مؤثرتر زنان را فراهم آوردند .

 مفتخرم که اعلام نمایم با اعتقاد به واقعیت شایسته سالاری در جامعه صنعتی پتروشیمی، بانوان این صنعت به عنوان عامل بنیادین و نیمی از نیروی فعال نقش بسزایی را در تحولات بنیادین جامعه صنعت پتروشیمی ایفا می کنند و به عنوان نیروی فعال و سازنده قلمداد می‌شوند .

در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون، بار دیگر میلاد یگانه بانوی آب و آیینه را به مادران و بانوان بزرگوار صنعت پتروشیمی تبریک می‌گویم و از خداوند متعال مسألت دارم تا توفیق دهد با سرلوحه قرار دادن سیره جاودانه حضرت صدیقه کبری بتوانیم در حرکت بسوی تعالی گام های پسین را قرین پویایی و پایایی قرار دهیم.

 

                                                                                              مرضیه شاهدایی

 


تعداد بازدید : ۲,۲۷۴