صادرات430 هزار تن MEG به کشورهای چین و هند

صادرات430 هزار تن MEG به کشورهای چین و هند
(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۳۶

پتروشیمی مروارید از دی ماه پارسال تاکنون 430 هزار تن محصول MEG را تولید و به کشورهای چین و هند به ارزش300 میلیون دلار صادرکرده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا،حمیدرضا افتخار رییس مجتمع پتروشیمی مروارید امروز دوشنبه(23 اسفند ماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واحد MEG پتروشیمی مروارید با ظرفیت اسمی 500 هزارتن منو اتیلن گلایکول و 50 هزار تن دی اتیلن گلایکول و 3400 تن تری اتیلن گلایکول فعالیت خود را از دی ماه سال گذشته آغاز کرده است که در این مدت 450 هزارتن تولید داشته است و 430 هزار تن از تولیدات آن به چین و هند و 20 هزار تن در بازار داخل مصرف شده است.
رییس مجتمع پتروشیمی مروارید سرمایه راه اندازی واحد MEG را 1250 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خوراک اتیلن مورد نیاز واحد به میزان 340 هزارتن از واحد الفین پتروشیمی مروارید و 360 هزارتن اکسیژن مورد نیاز از مبین تامین می شود که در آینده تمام یوتیلیتی مورد نیاز مجتمع از پتروشیمی دماوند تامین خواهد شد.
این واحد 90 درصد ظرفیت اسمی را تولید کرده است و بطور مداوم تولید داشته است و استراتژی آینده پتروشیمی مروارید افزایش ظرفیت تولید واحداست  که بالغ بر 95 درصد آن به کشورهای چین و هند صادر می شود.

تعداد بازدید : ۱,۴۳۳