مقاصد صادراتی پتروشیمی تخت ‌جمشید پارس متنوع می شود

مقاصد صادراتی پتروشیمی تخت ‌جمشید پارس متنوع می شود
(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۳۴

پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه با هدف حضور قوی تر در بازارهای جهانی مقصد های صادراتی خود را در سال آینده متنوع می کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، محمدرضا اخوان مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه امروز دوشنبه (23 اسفند ماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ساخت پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه از زمستان 93 آغاز شده وعملیات نصب آن طی 18 ماه انجام شد و این مجتمع پتروشیمی خوشبختانه از حدود 6 ماه پیش به بهره برداری رسیده است و اکنون جایگاه ویژه ای در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد کرده است.
وی افزود: تولید این مجتمع در مدت کوتاه 10 هزار و هفتصد تن بوده که از این مقدار 64 درصد در بورس کالا و بازارهای داخل و 36 درصد آن به کشورهای مختلفی چون چین، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، هند و یونان صادر شده است.
اخوان ادامه داد: این مجموعه درحال حاضر بالای 50 درصد از ظرفیت اسمی خود را تولید می کند و مجتمع پتروشیمی تخت جمشید می تواند تولید خود را افزایش دهد اما به دلیل ایجاد تعادل بین تولید و عرضه در بازار، تولید را در این سطح نگه داشتیم و کمبود تولید به دلیل یافتن جایگاه در بازارهای مختلف است و با برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده به 100 درصد ظرفیت اسمی دست خواهیم یافت.
وی محصول تولیدی این مجتمع را پلی‌استایرن عنوان کرد و افزود: خوراک این مجتمع که استایرن است از مجتمع پتروشیمی پارس دریافت می‌شود.
مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید پارس اظهارکرد: پتروشیمی تخت جمشید پارس با سرمایه ای معادل 60 میلیون دلار و ظرفیت اسمی 65 هزار تن پلی استایرن فعالیت خود را از 6 ماه گذشته آغاز کرده است.
وی گفت: بازار داخل در حال حاضر اشباع شده است و در نظر داریم تا محصولات بیشتری با گریدهای خاص تولید کنیم.

تعداد بازدید : ۲,۱۷۲