تاثیر 18 واحدی فجر بر رشد شاخص

تاثیر 18 واحدی فجر بر رشد شاخص
(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۰۵

بورس تهران امروز رشد اندک شاخص را تجربه کرد و پتروشیمی فجر با 18 واحد مثبت درمیان شرکت های پتروشیمی روزی خوب را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  بورس تهران معاملاتی آرام را در روزهای پایانی سال تجربه می کند  به طوری که شاخص کل قیمت و بازه نقدی در پایان معاملات امروز یکشنبه( 22 اسفندماه )  بورس تهران با افزایش 13 واحدی به رقم 76 هزار و 329 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 20 واحدی عدد 15 هزار و 354 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 49 واحدی به عدد 83 هزار و 531 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 30 واحدی به رقم 53 هزار و 779 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 89 واحدی عدد 164 هزار و 678 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی عدد 846 واحدی را به نمایش گذاشت

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ماشین‌سازی اراک با 64 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر تا 41 واحد و گروه مپنا تا 21 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند، در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 50واحد، مخابرات با 20 واحد و پتروشیمی فجر تا 18 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 454 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 787 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 49 هزار و 714 نوبت داد و ستد بود

بر اساس این گزارش، معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، دارویی بهداشتی لقمان، قند لرستان، سیمان ایلام، فرآورده‌های نفت‌سوز آذر، سرمایه‌گذاری سپه، صنعتی بهشهر، ماشین‌سازی اراک، حق تقدم خرید سیمان دشتستان، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، حق تقدم خرید سهام شیر پاستورریزه پگاه اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، بیمه دی از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، و اوراق اجاره‌ای صدنا متوقف شدند.

تعداد بازدید : ۱,۶۲۰