روز آرام پتروشیمی ها در بورس

روز آرام پتروشیمی ها در بورس
(سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۱۱

شرکت های پتروشیمی همانند دیگر صنایع حاضردربورس تهران امروز شاهد روزی آرام دربازار سرمایه بودند.

به گزارش خبرنگارنیپنا، سهامداران 30 میلیون و 436 هزارسهم از سهام شرکت های فعال در گروه شیمیایی را امروز سه شنبه (17 اسفند ماه) به ارزش 160 میلیارد و510 میلیون ریال خریداری کردند.

امروز سهام داران، نزدیک 7 میلیون سهم از سهام سرمایه گذاری نفت و گازو پتروشیمی تامین را خریداری کردند. قیمت هر سهم این شرکت درقیمت پایانی 1866 ریال بود که نسبت به دیروز0.11 درصد کاهش داشت.

گروه پتروشیمی شازند امروز را با کاهشی 0.41 درصدی به پایان رساند و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با کاهشی 0.19 درصدی به روز کاری خود پایان دا و پتروشیمی زاگرس نیز در جریان معامله های امروز در آخرین قیمت 0.02 درصد افت داشت و در قیمت پایانی 0.03 درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش ، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی امروز را با کاهشی 0.58 درصدی در قیمت پایانی به آخر رساند و پتروشیمی خارک نیز امروز در آخرین قیمت 1.12 درصد کاهش داشت اما در قیمت پایانی رشدی 3.51 درصدی را تجربه کرد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در آخرین قیمت افتی 1.8 درصدی و در قیمت پایانی افتی 0.07 درصدی داشت. پتروشیمی فناوران امروز در آخرین قیمت 0.01 درصد کاهش داشت. پتروشیمی مارون، کرمانشاه و پردیس هم با افتی اندک به روز کاری خود پایان دادند.

این گزارش می افزاید: پتروشیمی خراسان با رشدی 0.29 درصدی به روز کاری خود پایان داد. پتروشیمی جم نیز در قیمت پایانی 0.21 درصد رشد را به ثبت رساند. کرد و پتروشیمی فارابی هم 0.14 درصد افت در قیمت پایانی تجربه کرد.

این در حالی است که امروز شاخص کل با 10 واحد افزایش به 76 هزار و 800 واحد رسید. پالایش نفت تهران و بانک ملت امروز بیشترین میزان اثرگذاری منفی را بر روند شاخص داشت. در مقایل، سایپا و سرمایه گذاری غدیر، با تاثیری 33 و 29 واحدی، مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

بر اساس این گزارش در فرابورس هم شاخص کل دو واحد افت را به ثبت رساند.

تعداد بازدید : ۱,۵۲۷