اتریشی ها در امارات پتروشیمی می سازند

اتریشی ها در امارات پتروشیمی می سازند
(سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۵۷

شرکت بوریالیس اتریش مجموعه پتروشیمی بروج امارات را با هدف تولید محصولات جدید توسعه می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت صنایع شیمیایی بوریالیس اتریش در حال انجام مطالعات امکان سنجی برای ساخت یک واحد تولید پلی پروپیلن و یک واحد کراکر با خوراک مخلوط جدید در مجموعه پتروشیمی بروج امارات است.
بررسی ها برای ساخت واحد تولید پلی پروپیلن جدید موسوم به PP5 در مراحل پایانی قرار دارد و انتظار می رود تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری تا پایان سال جاری میلادی اتخاذ شود. این مجتمع از ظرفیت تولیدی حدود 600 هزار تن در سال برخوردار خواهد بود.
سهام این شرکت به طور مشترک به بوریالیس و شرکت دولتی ادنوک ابوظبی تعلق دارد .
بر اساس این گزارش، شرکت پالایش نفت ابوظبی (تکریر) امارات نیز درحال احداث یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) با ظرفیت 500 هزار تن در سال در منطقه الرویس است که مطابق برنامه در سه ماهه سوم امسال به بهره برداری می رسد.
مارک گرت مدیر اجرایی بوریالیس، درباره این طرح اظهارکرد: مجتمع هیدروژن زدایی پروپان یادشده بیش از خوراک پروپیلن مورد نیاز برای یک مجتمع پلی پروپیلن جدید را در مجموعه پتروشیمی بروج تامین می کند.
وی افزود: چالش های مهمی پیش روی ساخت یک واحد تولید پلی پروپیلن جدید وجود ندارد. چرا که بوریالیس می تواند از طرح چهار واحد تولید این محصول که در حال حاضر در مجموعه بروج قرار دارند؛ به سادگی الگوبرداری کند. این شرکت همچنین پروژه ساخت یک واحد کراکر با خوراک مخلوط را در همین مجموعه تحت عنوان بروج 4 در دست بررسی دارد.

تعداد بازدید : ۱,۳۱۲