رشد شاخص با کمک هلدینگ خایج فارس

رشد شاخص با کمک هلدینگ خایج فارس
(دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۴۵

شرکت‌ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 44 واحد، همزمان با دوشرکت دیگر بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران امروز شاهد معامله های آرامی بود و شاخص با رشدی اندک مواجه شد به طوری که شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس در پایان معاملات امروزدوشنبه (16 اسفندماه) با افزایش 22 واحدی عدد 76 هزار و 789 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 48 واحد، پالایش نفت تهران با 28 واحد و پتروشیمی شازند با 18 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل، معاملات در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 44 واحد، ارتباطات سیار ایران و کشتیرانی ج.ا.ا هریک به میزان 34 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 27 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

این گزارش می افزاید: شاخص کل هم‌ وزن با کاهشی 51 واحدی به رقم 15 هزار و 557 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 14 واحدی روی عدد 84 هزارو 113 واحد ایستاد.

شاخص بازاراول نیز در حالی با کاهش 89 واحدی به عدد 54 هزار و 199 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 637 واحد افزایش به عدد 165 هزار و 144 واحد رسید.

بر اساس این گزارش ، یک میلیون سهم پتروشیمی زاگرس به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان نیز امروز از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت، همین وضعیت در پتروشیمی پردیس نیز تکرار شد و اندکی بیش از یک میلیون سهم این شرکت به ارزش 800 میلیون تومان میان کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی عدد 865 واحد را به نمایش گذاشت.

 

 

 

تعداد بازدید : ۱,۱۷۳