معامله حدود 100 میلیارد ریال سهام شرکت های پتروشیمی

معامله حدود 100 میلیارد ریال سهام شرکت های پتروشیمی
(یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۱۰

سهامداران 30 میلیون و 429 هزار سهم از سهام شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی را امروز به ارزش 98 میلیارد و 409 میلیون ریال در بورس تهران خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران امروز رشد شاخص را تجربه نکرد و شرکت های پتروشیمی نیز نتوانستند روزی پررونق را شاهد باشند، امروز سهامداران، بیش از 1.7 میلیون سهم از سهام سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین را خریداری کردند. قیمت هر سهم این شرکت در قیمت پایانی 1828 ریال بود که نسبت به دیروز 0.75 درصد کاهش داشت.
برپایه این گزارش ، پتروشیمی شازند امروز را با کاهشی 0.36 درصدی به پایان رساند و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با کاهشی 0.68 درصدی به روز کاری خود پایان داد. پتروشیمی زاگرس امروز در آخرین قیمت 0.06 درصد رشد داشت و در قیمت پایانی 0.01 درصد رشد داشت.
سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی امروز را با کاهشی 0.36 درصدی در قیمت پایانی به آخر رساند. پتروشیمی خارک هم امروز در آخرین قیمت 2.84 درصد کاهش داشت اما در قیمت پایانی رشدی 1.14 درصدی را تجربه کرد.
این گزارش می افزاید: صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در آخرین قیمت افتی اندک و در قیمت پایانی رشدی 0.33 درصدی داشت. پتروشیمی جم امروز در آخرین قیمت بدون تغییر ماند. پتروشیمی کرمانشاه و پردیس هم با افتی اندک به روز کاری خود پایان دادند.
از میان شرکت های پتروشیمی، مارون با رشدی 0.71 درصدی به روز کاری خود پایان داد. پتروشیمی خراسان هم در قیمت پایانی 0.21 درصد رشد را به ثبت رساند. اما پتروشیمی فناوران با کاهشی 5 درصدی سهام داران خود را بدرقه کرد.
این در حالی است که امروز در بورس اوراق بهادار تهران سهام شرکت ها ریزش را تجربه کردند. شاخص کل با 368 واحد کاهش به 76 هزار و 766 واحد رسید.

بر اساس این گزارش ، گروه مپنا و سرمایه گذاری غدیر امروز بیشترین تاثیر منفی و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص به جای گذاشتند. در فرابورس هم شاخص کل یک واحد افت را به ثبت رساند. مارون با رشدی 1.54 واحد بیشترین نقش را بر روند شاخص فرابورس گذاشت.

تعداد بازدید : ۱,۰۵۳