افزایش قیمت پلی استایرن و ABS در بازار اروپا

افزایش قیمت پلی استایرن و ABS در بازار اروپا
(شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۴۱

قیمت پلی استایرن و ABS در بازار اروپایی به دنبال افزایش تقاضا و همچنین افزایش قیمت خوراک، درحال افزایش است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه به تازگی اعلام کردند: به دنبال رشد تقاضا برای پلی استایرن و اکریلو نیتریل بوتادین استایرن (ABS) دربازار اروپاهمزمان با افزایش قیمت خوراک، فعالان بازار، خود را برای افزایش بیشتر قیمت این محصولات در آینده نزدیک آماده می کنند.
این منابع همچنین عنوان کردند: با وجود جهش قابل ملاحظه قیمت ها، افزایش تقاضا برای پلی استایرن از سوی صنایع پایین دستی کلیدی نظیر ساخت و ساز، به دلیل نزدیک شدن به فصل گرما، افزایش می یابد.
براساس این گزارش ، پیش بینی ها برای قیمت قراردادهای استایرن در ماه مارس در بازه هزار و 650 یورو تا هزار و 710 یورو (معادل هزار و 750 دلار تا هزار و 814 دلار) برای هر تن است که آمارهای موجود افزایش 90 تا 150 یورویی را به ازای هر تن نشان می دهد.
گفتنی است که قیمت پلی استایرن ظرف چند ماه گذشته همراستا با افزایش سه رقمی قیمت قراردادهای استایرن، جهش چشمگیری داشته است. از طرفی در مورد اکریلو نیتریل بوتادین استایرن نیز افزیش سه رقمی قیمت بوتادین که خوراک اولیه تولید این محصول محسوب می شود؛ به افزایش قیمت ها انجامید. انتظار می رود این وضعیت به ویژه همزمان با کاهش حجم تولید واحدهای تولید اکریلو نیتریل بوتادین استایرن شرکت اینئوس استایرولوشن (Ineos Styrolution) در بندر آنتورپ بلژیک تشدید شود.
از سوی دیگر با توجه به بالا بودن قیمت این محصول در بازار آسیا تحت تاثیر قیمت های بالای خوراک اولیه، پیشنهادهای مطرح شده از سوی عرضه کنندگان بین المللی برای واردات اکریلو نیتریل بوتادین استایرن به بازار اروپا محدود بوده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۴۱