انتقال درون گروهی سهام 3 شرکت پتروشیمی

انتقال درون گروهی سهام 3 شرکت پتروشیمی
(سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۲۱

بورس تهران درجریان معامله های امروز خود شاهد انتقال درون گروهی سهام شرکت های پتروشیمی مبین، فجر و شازند بود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران امروز روز آرامی را سپری کرد و شاخص کل قیمت و بازده نقدی در پایان معاملات سه‌شنبه (10 اسفند ماه ) با افزایش ۱۱ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

بر اساس این گزارش، در پتروشیمی شازند حدود 20 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد و اندکی بیش از16 میلیون سهم پتروشیمی مبین نیز به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین 7 میلیون سهم پتروشیمی فجر به ارزش بیش 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. 6 میلیون سهم همراه اول به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان نیز در میان کدهای سهامدار عمده منتقل شد و 5 میلیون سهم سرامیک‌های صنعتی اردکان به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

امروز همچنین 4 میلیون سهم نفت ایرانول به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش ، شاخص کل هم‌وزن با کاهش 20 واحدی عدد 15 هزار و 791 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 85 واحدی به عدد 85 هزار و 29 واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات بورس تهران امروزبه بیش از 234 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 983 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 61 هزار و 772 نوبت داد و ستد بود.

 شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 65 واحدی به عدد 55 هزار و 75 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 291 واحدی به عدد 165 هزار و 206 واحد دست یافت

 این گزارش می افزاید: امروز شاخص کل فرابورس (آیفکس) اما بدون تغییر روی رقم 869 واحد تثبیت شد

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد خراسان با 49 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 24 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 19 احد کاهش بیشترین تأثیر منفی در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 46 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 29 واحد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 28 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 

تعداد بازدید : ۱,۷۴۵