تقویت ۱۵واحدی شاخص کل بورس با کمک جم

تقویت ۱۵واحدی شاخص کل بورس با کمک جم
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۲۸

شرکت پتروشیمی جم با 43 واحدافزایش، همزمان با دو شرکت دیگر توانست مانع از سقوط شاخص شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران امروز روز آرامی را سپری کرد و شاخص کل قیمت و بازده نقدی در پایان معاملات امروز دوشنبه ( 9اسفند ماه 95) با افزایش 15 واحدی به رقم 77هزار و 590 واحد رسید.

بر اساس این گزارش شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 5 واحدی عدد 15هزار و 812 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 17 واحدی عدد 84هزار و 943 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 12واحدی به عدد 55هزار و 9 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 165واحدی به رقم 165 هزار و 496 واحد دست یافت.

برپایه این گزارش ، امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) به افزایش 3واحدی عدد 869 واحد را تجربه کرد. براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 43 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 17واحد و آهنگری تراکتورسازی ایران با 15واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت بانک اقتصاد نوین با 24 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 11 واحد و بانک انصار با 9 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 134 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 550 میلیون و 206هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 177 نوبت داد و ستد بود.

بر اساس این گزارش، درمعاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های محورسازان ایران‌خودرو، سیمان ارومیه، واسپاری ملت، صنعتی پارس‌مینو، کارتن ایران، پتروشیمی خارک، آهنگری تراکتورسازی ایران، بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، حق تقدم خرید سهام مواد اولیه دارویی البرز بالک، پاکدیس، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، تولید نیروی برق دماوند، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های تولید خودرو سایپا کاشان، گواهی سپرده عام بانک گردشگری، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان و پتروشیمی اصفهان متوقف شدند.

تعداد بازدید : ۱,۹۳۴