افزایش حاشیه سود تولیدکنندگان اتیلن آسیا

افزایش حاشیه سود تولیدکنندگان اتیلن آسیا
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۵۹

حاشیه سود تولیدکنندگان اتیلن آسیا به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید و این افزایش در جنوب شرق این قاره درمقایسه با شمال شرق آسیا بیشتر بود.

به گزارش نیپنا به نقل از ICIS، گزارش منتشر شده توسط این موسسه نشان می دهد که به دنبال رشد قیمت های اسپات اتیلن و محصولات جانبی واحدهای کراکر، حاشیه سود تولید این محصول در بازار آسیا به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسیده است.
بر اساس این گزارش، آمارها نشان می دهد که حاشیه سود تولید اتیلن ازخوراک نفتا در مقایسه با اتیلن تولیدی از خوراک( ال پی جی ) به دلیل اختلاف قابل ملاحظه هزینه استفاده از دو خوراک یادشده، افزایش بیشتری نشان داد.
بدین ترتیب حاشیه سود تولید اتیلن مبتنی بر خوراک نفتا در هر دو منطقه شمال شرق و جنوب شرق آسیا به بالاترین سطح در 52 هفته گذشته رسید. البته در شمال شرق این قاره حاشیه سود نسبت به اواخر ژانویه 2016 تا بیش از دو برابر افزایش یافت.
بر اساس این گزارش در شمال شرق آسیا حاشیه سود تولید اتیلن بر مبنای خوراک نفتا با رشد 7.7 درصدی به 890 دلار به ازای هر تن رسید. این در حالیست که حاشیه سود اتیلن تولیدی از خوراک ال پی جی با افت 1.2 درصدی به 495 دلار در هر تن کاهش یافت.
این گزارش می افزاید: در جنوب شرق آسیا نیزحاشیه سود تولید این محصول بر مبنای خوراک نفتا با 13 درصد افزایش به 837 دلار برای هر تن بالغ شد. اما حاشیه سود تولید اتیلن از خوراک ال پی جی در این منطقه تنها با پنج درصد افزایش به 400 دلار به ازای هر تن رسید.


تعداد بازدید : ۱,۰۹۱