نبض بورس در دست هلدینگ ها

نبض بورس در دست هلدینگ ها
(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۳۱

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته با مشارکت هلدینگ ها با قرار گرفتن در ارتفاع 77 هزار و 847 واحد، رشدی 46 واحدی را به ثبت رساند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران روز آرامی را در آخرین روز معاملاتی هفته سپری کرد و هلدینگ های بزرگ حاضر در بورس تهران امروز نقش مهمی در رشد شاخص داشتند و در داد و ستدهای امروز شاخص کل با رشدی 46 واحدی به رقم 77هزار و 847 رسید.

براساس این گزارش، پرونده اولین هفته اسفند ماه در حالی بسته شد که امروز نیزهمچون روز گذشته همه شاخص های بورسی رشدی دسته جمعی را ثبت کردند.شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 9 و 232 واحد رشد کردند.

نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، تاپیکو و مخابرات بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ثبت کردند. در مقابل نمادهای بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرماهی گذاری معادن و فلزات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیرها شدند.

این گزارش می افزاید: گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مس شهید باهنر، آلومراد، سرمایه گذاری نیرو، سرمایه گذاری صنعت و معدن، تولید محور خودرو و آبادگران ایران بود.

همچنین نمادهای فرآوری های مواد معدنی، گلوکوزان، ملی سرب و روی ایران، حمل و نقل توکا، مارگارین، شکر شاهرود و کالسیمین با بیتشرین کاهش قیمت به انتهای جدول معاملات رفتند.

بیشترین تقاضای خرید برای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، سهام گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو،واحدهای صندوق پازند پایدار سپهر، کیان ، اوراق صکوک مرابحه سایپا و اوراق مشارکت صندوق کارکنان نفت ثبت شد.

در مقابل بیشترین عرضه ها متعلق به نمادهای واحدهای صندوق پازند پایدار سپهر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام حمل و نقل توکا ، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت کارکنان نفت بود.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۴