ساخت یک واحد کراکر نفتای جدید در هند

ساخت یک واحد کراکر نفتای جدید در هند
(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۵۰

شرکت دولتی بهارات پترولیوم هند یک واحد کراکر نفتای جدید را با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن درسال می سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، هزینه ساخت مجموعه پتروشیمی جدید که شامل یک واحد کراکر نفتا با ظرفیت یک میلیون و 500 هزارتن در سال است؛ 6 تا 7 هزارکرور روپیه برآورد می شود.
این گزارش می افزاید: شرکت دولتی بهارات پترولیوم هند (BPCL) قصد دارد این مجموعه پتروشیمی جدید را در پترو پالایشگاه بینا (Bina) واقع در ایالت مادیا پرادش راه اندازی کند، این پروژه بخشی از طرح توسعه ای 25 هزارکروری مجموعه یادشده به شمارمی رود.
بر اساس این گزارش ، شرکت بهارات پترولیوم همچنین یک مجتمع جدید پتروشیمی نیز به ارزش پنج هزارکرور روپیه در بندرکوچی می سازد و با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی یادشده علاوه بر سوخت هایی نظیر گاز، گازوئیل، نفت سفید، سوخت جت، کک و قیر، امکان تولید 500 هزار تن پروپیلن درسال فراهم می شود. این طرح توسعه ای تا ماه مارس تکمیل خواهد شد.
این گزارش می افزاید: شرکت بهارات عمان ریفاینریز (Bharat Oman Refineries) که حاصل سرمایه گذاری مشترک بهارات پترولیوم و شرکت نفت عمان است؛ پالایشگاه بینا را اداره می کنند. بهارات پترولیوم و شرکت نفت عمان به ترتیب 49 و 26 درصد از سهام این پالایشگاه را در اختیار دارند. 25 درصد سهام باقی مانده در اختیار گروهی از موسسات مالی است.
بر اساس این گزارش ، در ماه آوریل سال گذشته میلادی دولت هند سرمایه گذاری 3 هزار کرور روپیه ای بهارات پترولیوم در شرکت بهارات عمان ریفاینریز را برای فاز اول توسعه تایید کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۲