سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری مصر برای ساخت چهار طرح پتروشیمی

سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری مصر برای ساخت چهار طرح پتروشیمی
(سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۴۷

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی مصر با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری برای ساخت 4 طرح جدید پتروشیمی افزایش می یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، شرکت هلدینگ پتروشیمی مصر، موسوم به ای کم (Echem)، در نظر دارد چهار طرح توسعه ای عظیم را برای تولید مشتقات پروپیلن، آمونیاک، فرمالدئید و ورقه فیبر با چگالی متوسط (MDF) در مجموع با هزینه ای معادل پنج میلیارد دلار، اجرایی کند.
بر اساس این گزارش، نوران صلاح، از مقامات هلدینگ ای کم، در گفتگو با رسانه ها عنوان کرد: قرار است در ماه آینده میلادی با همکاری شرکت فرانسوی تکنیپ مطالعات مورد نیاز در حوزه های فنی و مالی پروژه های پروپیلن را تکمیل کنیم.
وی ادامه داد: در حدود دو میلیارد دلار به پروژه تولید پروپیلن و مشتقات این محصول اختصاص خواهد یافت و عملیات احداث آن از سه ماهه دوم سال جاری میلادی کلید می خورد.
صلاح همچنین افزود: هم اکنون در حال پیشبرد بررسی های اولیه برای پروژه های تولید آمونیاک، فرمالدئید و ورقه فیبر با چگالی متوسط هستیم و ظرف سه ماه آینده شرکت مورد نظر را برای انجام مطالعات امکان سنجی در زمینه های فنی و مالی انتخاب می کنیم. انتظار می رود مطالعات یادشده ظرف 12 ماه تکمیل شود.
شرکت هلدینگ پتروشیمی مصر در ژانویه سال 2002 میلادی با هدف مدیریت و توسعه صنعت پتروشیمی این کشور تاسیس شد. بر اساس یک سند چشم‌ انداز 20 ساله این هلدینگ قرار است 14 مجموعه شامل 24 پروژه و 50 واحد تولیدی را ظرف 20 سال آینده به بهره برداری برساند.


تعداد بازدید : ۱,۰۲۳