آمادگی کامل مجتمع های پتروشیمی برای تامین بازار در آخرین ماه سال

آمادگی کامل مجتمع های پتروشیمی برای تامین بازار در آخرین ماه سال
(دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۴۴

کلیه مجتمع های پتروشیمی آماده تامین نیاز بازارهای داخلی در اسفند ماه هستند.

مرضیه طهماسبی کارشناس تنظیم بازار دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: همزمان با ورود به اسفند ماه و در آستانه سال جدید مجتمع های پتروشیمی آمادگی خود را برای تامین نیاز صنایع پائین دستی به این دفتر اعلام کرده اند و برای انسجام بیشتردر نحوه تامین تقاضاهای موجود، شرکت های متقاضی و تعاونی ها می توانند به صورت منسجم درخواست های خرید خود را ارائه کنند.
وی با بیان اینکه تعیین قیمت محصولات پلیمری و شیمیایی ازسوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی براساس میانگین قیمت های جهانی و نرخ دلار بازار آزاد برای مبادله در بورس کالای ایران اعلام می شود، تصریح کرد: بطور کامل تحولات بازار را رصد می کنیم و قیمت ها با توجه به قیمت های جهانی و بر اساس فرمول و با در نظر گرفتن تمامی موارد قانونی تعیین و اعلام می شود.
وی با اشاره به این که حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفترصنایع پائین دستی قرار دارد، گفت: همانطور که بارها اعلام شده است اعلام دقیق نیاز واقعی بازارمی تواند بازارهای مصرف را با آرامش بیشتری همراه سازد.
به گزارش نیپنا، کارشناس تنظیم بازار دفترصنایع پایین دستی پتروشیمی چندی پیش گفته بود: کف عرضه محصولات پتروشیمی بر اساس مصوبه شورای رقابت انجام می شود، بنابراین عرضه پتروشیمی ها در بورس کالای ایران به طور منظم پیگیری می شود.
طهماسبی افزوده بود: کارگروه تنظیم بازار، نظارت بر نحوه عرضه ها را برعهده دارد اما چالش اصلی نبود آمار واقعی از میزان تقاضا است به طوری که چندی پیش برای یک محصول که در شرایط معمول تقاضای 3 میلیون تنی در بازار دارد، شاهد 21 میلیون تن تقاضا بودیم و این امر نشان دهنده آن است که تقاضای کاذب می تواند بر بازار تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرده بود: بسیاری از مصرف کنندگان پایین دستی هیچ گاه تقاضای واقعی و مورد نیاز خود را اعلام نمی کنند و سامانه بهین یاب نیز نیازمند بازنگری است.
کارشناس تنظیم بازار دفترصنایع پایین دستی پتروشیمی با بیان اینکه برخی از شرکت ها پروانه دریافت کرده اند اما تولید ندارند، گفته بود: این شرکت ها متاسفانه درخواست خرید خود را ارائه می کنند و محصول را در بازار آزاد به فروش می رسانند که این امر از چالش های سامانه بهین یاب به شمار می رود.




تعداد بازدید : ۸۱۶