نقش آفرینی پتروشیمی ها در رشد شاخص

نقش آفرینی پتروشیمی ها در رشد شاخص
(یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۲۲

شرکت های پتروشیمی درنخستین روزاسفند ماه روز خوبی را در بازارسرمایه سپری کردند و چندین شرکت پتروشیمی درافزایش شاخص نقش آفرین بودند.

  به گزارش خبرنگار نیپنا، سهامداران 33 میلیون و 905 هزار سهم از سهام شرکت های فعال در گروه شیمیایی را  امروز به ارزش 62 میلیارد و 910 میلیون ریال خریداری کردند.

 بر اساس این گزارش ، امروز سهام داران، بیش از دو میلیون و نیم سهم از سهام سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین را خریداری کردند. قیمت هر سهم این شرکت در قیمت پایانی 1854 ریال بود که نسبت به دیروز 0.27 درصد افت داشت.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان هم امروز را با رشد 1.25 درصدی در قیمت پایانی به انتها رساند. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی امروز در قیمت پایانی با رشد 0.07 درصدی همراه شد.

پتروشیمی جم امروز را با رشد 1.12 درصدی در آخرین قیمت و رشد 0.26 درصدی در قیمت پایانی به آخر رساند.

 این گزارش می افزاید: صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم امروز را با رشد 1.23 درصدی در قیمت پایانی سپری کرد. پتروشیمی پردیس در قیمت پایانی 0.27 درصد رشد داش و پتروشیمی کرمانشاه نیز با افزایش 0.07 درصدی در قیمت پایانی به 3069 ریال رسید.

بر پایه این گزارش ، پتروشیمی مارون با کاهش 1.8 درصدی در قیمت پایانی و پتروشیمی خراسان در قیمت پایانی 0.24 درصد افت داشت.

معاملات سهام در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه به بیش از 107 میلیون سهم به ارزش 418 میلیارد ریال رسید که بالاترین حجم و ارزش معامله به نماد شرکت آتیه داده پرداز اختصاص یافت.

در نماد «اپرداز» سهامداران با نقل و انتقال 12.5 میلیون سهم به ارزش افزون بر 140 میلیارد ریال روبه‌رو شدند.

در بورس اوراق بهادار ودرجریان معاملات امروز شاخص کل 59 واحد رشد کرد و به رقم 77هزار و 658 واحد رسید. امروز نمادهای هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی مبین و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای بانک ملت، چادرملو، پالایش نفت بندرعباس و گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

تعداد بازدید : ۸۴۳