آمادگی کامل واحدهای HSE پتروشیمی ها برای بحران های احتمالی

آمادگی کامل واحدهای HSE پتروشیمی ها برای بحران های احتمالی
(سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۲۳

تدابیر لازم برای مواجه با حوادث احتمالی بر اثر بارندگی در عسلویه پیش بینی شده است و کلیه مجتمع ها درحال تولید هستند.

علیرضا نریمان نژاد رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی دقایقی قبل درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: با توجه به بارندگی های شدیدی که در جریان است، خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده و اتخاذ تدابیر لازم تاکنون هیچ کدام از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس( عسلویه) با مشکلی مواجه نشده اند.
وی افزود: طرح ها و پتروشیمی های منطقه عسلویه هماهنگی های لازم را با فرماندهی ارشد HSE منطقه برای مقابله با سیل و یا طوفان های احتمالی دارند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز پیشتر درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که برای جلوگیری ازحادثه های احتمالی درپی تغییرات جوی ، تمامی مدیران ارشد شرکت های پالایشی و پتروشیمی درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور خواهند داشت، اظهارکرده بود: با توجه به حساسیت تامین یوتیلیتی واحدهای پتروشیمی در منطقه،جلسه های مستمری با مدیرعامل پتروشیمی مبین برگزار شده است.
مهدی یوسفی گفته بود: از هفته گذشته جلسات مستمری با واحدهای HSE درون سازمانی و برون سازمانی جهت هماهنگی و پیش بینی های لازم برگزار شده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران با حضور مدیران ارشد مجتمع های گازی و پتروشیمی و نیز مسئولان ارشد شهرستان عسلویه جهت هماهنگی بیشتر برای مواجهه با طوفان و سیل احتمالی در منطقه ویژه گفته بود: تمامی مسائل احتمالی در این جلسه بررسی، مصوب و به صورت شفاهی و کتبی به سازمان ها و شرکت های موجود در منطقه ابلاغ شده است ضمن آنکه نکات ایمنی و ضروری از طریق پیامک به مدیران کمیته بحران و HSE شرکت های فعال در منطقه ارسال می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه هشدارهای مکرری به شرکت های گازی و پتروشیمی در منطقه جهت پیشگیری از خسارت های احتمالی به واحدهای فعال داده شده است، اظهار کرده بود: تمامی مسیل ها و مسیرهایی که احتمال سیل گیری دارند 24 ساعته چک و اصلاح می شود.


تعداد بازدید : ۹۶۹