سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری اندونزی در صنعت پتروشیمی

سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری اندونزی در صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۰۶

شرکت چاندار آسری برای توسعه صنعت پتروشیمی اندونزی سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده است .

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، منابع نزدیک به غول پتروشیمی اندونزی، چاندار آسری، اعلام کردند که این شرکت قصد دارد ظرف سال های 2016 تا 2021 نزدیک به 6 میلیارد دلار برای اجرای چند طرح توسعه ای جدید در این کشورسرمایه گذاری کند.
در فاز اول این سرمایه گذاری شرکت چاندارآسری قصد دارد تنها 150 میلیون دلار برای افزایش ظرفیت تولید تعدادی از محصولات خود مانند بوتادین هزینه کند.
این شرکت همچنین برنامه دارد ظرفیت واحد کراکرنفتای خود را در شهر بانتن (Banten) افزایش دهد. واحد کراکر یادشده تنها کارخانه کراکینگ نفتای اندونزی محسوب می شود. بانتن یکی از استان‌های اندونزی  و درجزیره جاوه واقع شده‌است. این استان پیش‌تر بخشی از استان جاوه غربی به شمار می رفت.
منابع آگاه البته جزییات بیشتری در مورد فازهای بعدی این سرمایه گذاری بزرگ منتشر نکردند. چاندارآسری همچنین در نظر دارد با توجه به حجم سرمایه گذاری در نظر گرفته شده، از معافیت های مالی قابل توجهی از سوی دولت برخوردار شود.
ظرفیت تولید پتروشیمی کشور اندونزی سالانه حدود سه میلیون تن است که البته این مقدار پاسخگوی تقاضای سالانه چهار میلیون و ٣٠٠ هزار تنی این کشور نیست.

تعداد بازدید : ۱,۰۸۸