ایالات متحده به باشگاه صادر کننده متانول می پیوندد

ایالات متحده به باشگاه صادر کننده متانول می پیوندد
(دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۴:۰۴

همزمان با بهره برداری از بزرگترین مجتمع تولید متانول ایالات متحده، انتظار می رود این کشور از واردکننده عمده، به صادرکننده این محصول تبدیل شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه اعلام کردند: انتظار می رود بزرگترین مجتمع تولید متانول ایالات متحده در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی راه اندازی شود.
این منابع درحاشیه کنفرانس IMPCA Mississippi آمریکا همچنین عنوان کردند: پیش بینی می شود با در مدار تولید قرارگرفتن تاسیسات تولید متانول Natgasoline با ظرفیت یک میلیون و 750 هزار تن درسال واقع در(بی مانت ایالت تگزاس) قیمت این محصول به طور قابل ملاحظه ای تحت فشار قرار گیرد.
این گزارش می افزاید: اگر چه احتمال روی کار آمدن این مجتمع در سه ماهه چهارم امسال به مراتب بیشتر است؛ با این حال برخی از منابع از شروع به کار آن در سه ماهه نخست سال 2018 میلادی خبر دادند.
این مجتمع که حاصل سرمایه گذاری مشرکت شرکت های OCI و G2X energy است؛ با پیشی گرفتن از ظرفیت یک میلیون و 300 هزار تنی تاسیسات تولید متانول شرکت های (سلانیز و میتسویی) واقع در (کلیر لیک ایالت تگزاس) پس از راه اندازی به بزرگترین مجتمع تولید متانول ایالات متحده تبدیل می شود.
بر پایه این گزارش، مجریان این پروژه پیشتر اعلام کرده بوند که تاسیسات یادشده احتمالا در نیمه دوم سال 2017 میلادی راه اندازی می شود. اگر چه برخی از منابع در ماه دسامبر، ماه ژوئیه یا اوت را به عنوان زمان احتمالی شروع به کار این مجتمع اعلام کردند.


تعداد بازدید : ۱,۶۱۷