آمادگی کامل برای مقابله با سیل و طوفان احتمالی در عسلویه

آمادگی کامل برای مقابله با سیل و طوفان احتمالی در عسلویه
(یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵) ۱۲:۱۵

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آمادگی کامل مجتمع های گازی و پتروشیمی موجود در این منطقه به منظور مقابله با هر گونه بحران احتمالی در روزهای آینده خبر داد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که برای جلوگیری ازحادثه های احتمالی درپی تغییرات جوی ، تمامی مدیران ارشد شرکت های پالایشی و پتروشیمی درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور خواهند داشت، اظهارکرد: با توجه به حساسیت تامین یوتیلیتی واحدهای پتروشیمی در منطقه جلسه های مستمری با مدیرعامل پتروشیمی مبین برگزار شده است.
مهدی یوسفی با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان هواشناسی بیشترین حجم بارندگی در شهرستان عسلویه از امشب تا فرداشب پیش بینی شده است، گفت: از هفته گذشته جلسات مستمری با واحدهای HSE درون سازمانی و برون سازمانی جهت هماهنگی و پیش بینی های لازم برگزار شده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران با حضور مدیران ارشد مجتمع های گازی و پتروشیمی و نیز مسئولان ارشد شهرستان عسلویه جهت هماهنگی بیشتر برای مواجهه با طوفان و سیل احتمالی در منطقه ویژه گفت: تمامی مسائل احتمالی در این جلسه بررسی، مصوب و به صورت شفاهی و کتبی به سازمان ها و شرکت های موجود در منطقه ابلاغ شده است ضمن آنکه نکات ایمنی و ضروری از طریق پیامک به مدیران کمیته بحران و HSE شرکت های فعال درمنطقه ارسال می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه هشدارهای مکرری به شرکت های گازی و پتروشیمی در منطقه جهت پیشگیری از خسارت های احتمالی به واحدهای فعال داده شده است، اظهار کرد: تمامی مسیل ها و مسیرهایی که احتمال سیل گیری دارند 24 ساعته چک و اصلاح می شود.
یوسفی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کمیته بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور همه مدیران ارشد پالایشگاهی و پتروشیمی و نیزمسئولان محلی پیش از ظهر امروز (یکشنبه 24 بهمن)، گفت: هم اکنون همه مراکز مرتبط با کمیته بحران همچون بندر، فرودگاه، حمل و نقل ، فناروی اطلاعات و ارتباطات و ... به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند و مرخصی های استحقاقی مدیران و مسئولان واحدهای ستادی و عملیاتی تا بعد از اتمام طوفان لغو شده است.
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان عضو ارشد کمیته بحران این منطقه 24 ساعته با مدیران کمیته بحران پالایشگاه های گازی و پتروشیمی در تماس بوده و هم اکنون شرایط به صورت کامل در کنترل این منطقه است.

تعداد بازدید : ۱,۵۴۱