شاخص با کمک پتروشیمی ها قد کشید

شاخص با کمک پتروشیمی ها قد کشید
(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵) ۱۵:۵۰

معامله گران بورس تهران امروز نظاره‌گر معاملاتی شاداب و پرتکاپو بودند و پتروشیمی ها توانستند مشارکت قابل قبولی دررشد شاخص داشته باشند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز بورس تهران همزمان با انتشار گزارش‌های عملکردی 9 ماهه شرکت‌های پیشرو شاهد تکاپوی اغلب خریداران سهام برای جمع‌آوری سهم‌ های ارزان شده بود و در نهایت شاخص کل بورس امروز با رشد 254 پله ای و ثبت رقم 77 هزار و 961 واحد در مرز صعود به کانال 78 هزار واحدی قرار گرفت.

سهام شرکت های خودرویی و پتروشیمی (صادرات محور) در معاملات امروز با استقبال فعالان بازار سرمایه قرار گرفتند، به گونه ای که رشد معاملات این نمادها، شاخص کل بورس را مثبت کرد و بالا کشید.
نمادهای خساپا (سایپا)، خودرو (ایران خودرو)، شخارک (پتروشیمی خارک)، پارسان ( نفت و گاز پارسیان)، فملی (ملی صنایع مس)، خپارس (پارس خودرو) و شفن (پتروشیمی فناوران) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
در معاملات امروز، بیش از 949 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 734 میلیارد ریال در 63 هزار و 547 نوبت دادوستد شد.
همه شاخص های بازار سرمایه نیز امروز مثبت بود به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 88 واحد، شاخص کل (هم وزن) 100 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) 79 واحد، شاخص آزاد شناور 450 واحد، شاخص بازار اول 218 واحد، شاخص بازار دوم 327 واحد وشاخص 30 شرکت برتر 13 واحد رشد کرد ..

این گزارش می افزاید: امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت پرحجم‌تر از روزهای گذشته بود که با پیشرو شدن خودرویی‌ها و پتروشیمی ها نوید روزهای امیدوارکننده را با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی بهمن‌ماه می‌داد.
بر پایه این گزارش ،در معاملات امروز بازار فرابورس نیز، بیش از 166 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یک هزار و 145 میلیارد ریال در 22 هزار و 917 نوبت خرید و فروش شد.

 

تعداد بازدید : ۱,۱۸۱