حمایت مجلس از جمع آوری فلرهای منطقه عسلویه

حمایت مجلس از جمع آوری فلرهای منطقه عسلویه
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۵۷

حدود 90 درصد از فلرهای منطقه عسلویه تا پایان برنامه ششم توسعه قرار است که جمع آوری شود و در این مسیر مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت نفت و دیگر نهادهای ذیربط از این امرحمایت می کند.

سکینه الماسی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه، در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا از مصوبه برداشته شدن 90 درصدی فلرهای مناطق ویژه تا پایان برنامه ششم توسعه و برگرداندن گاز آن به چرخه تولید و همچنین کلنگ زنی اولین طرح رفع فلرینگ درمنطقه عسلویه خبر داد.
وی ادامه داد: به عنوان نماینده کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق حضور دارم و یکی از موضوعات مطرح شده در این کمیسیون معضل فلرینگ در مناطق ویژه انرژی به ویژه منطقه عسلویه است .
عضو کمیسیون انرژی افزود: در این جلسات مصوب شده است که دولت یعنی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی موظف است تا پایان دوره برنامه ششم توسعه یعنی طی 5 سال آینده 90 درصد از فلرهای مناطق ویژه را برداشته و گاز آن را به چرخه تولید برگرداند تا فاکتورهای کنترل محیط زیستی در مناطق ویژه انرژی رعایت شود.
وی اظهارکرد: جلسات این کمیسیون با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، دولت، دیوان محاسبات ، نمایندگان مجلس برگزار می شود و باید تلاش کرد تا موضوع فلرینگ را از  تمامی جوانب مورد ارزیابی قرار داد و در تمامی مراحل پژوهشگرها و نخبگان مرکز پژوهش های مجلس نطقه نظرات کارشناسی و فنی را در اختیار کمیسیون قرار می دهند.
نماینده مردم عسلویه افزود :در حال حاضر تکنولوژی بدون فلر در کشور وجود ندارد و باید این تکنولوژی از کشورهای دیگر خریداری و وارد شود. این در حالی است که در گذشته اقدام های خوبی صورت گرفته شده و بسیاری از واحدهای پتروشیمی از این مسئله استقبال می کنند.
وی ادامه داد: قصد داریم همایشی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان، دکتر تندگویان و نمایندگانی از وزارت نفت در زمینه افزایش توانمندی جوامع محلی در زمینه HSE و محیط زیست در عسلویه برگزار کنیم و در حاشیه این همایش موضوع افتتاح یکی از لاین های برداشتن فلرینگ در منطقه عسلویه را قطعی کنیم.

تعداد بازدید : ۸۸۴