فاز ۲ کارون بهار ۹۶ به عرضه تجاری می رسد

فاز ۲ کارون بهار ۹۶ به عرضه تجاری می رسد
(دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵) ۱۲:۴۱

مدیرعامل پتروشیمی کارون از افتتاح رسمی فاز ۲ این مجتمع در دهه فجرامسال خبر داد و گفت: عرضه تجاری MDI در نیمه اول سال ۹۶ صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، علیرضا صدیقی زاده مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کارون امروز دوشنبه(4 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران  با تاکید بر این که پتروشیمی کارون در ایران، خاورمیانه و غرب آسیا رقیب ندارد، اظهارکرد: تولید محصولات این  مجتمع پتروشیمی درخاور میانه منحصر به فرد است  واز نظر کیفی تنها شرکت های بزرگ باسف و شل رقیب ما هستند.
وی با اشاره به بی نیاز شدن کسور از واردات TDIگفت: با تکمیل واحد MDIو بی نیازی از واردات این دو محصول، از خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.
مدیرعامل پتروشیمی کارون افزود: در سال ۹۶ به ظرفیت پایدار تولید می رسیم و پتروشیمی کارون تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت تمام شده و رعایت موارد HSE به کار گرفته است به گونه ای که درصدد تامین کاتالیست متشکل از موادی جون نیکل به جای پلاتین هستیم.
صدیقی زاده با اشاره به این که ظرفیت اسمی هر یک از فازهای کارون، ۴۰ هزار تن است، گفت: ما تنها تولیدکننده TDI در خاورمیانه هستیم، از این محصول در تولید اسفنج استفاده می شود. MDIنیز در آسیای غربی و خاورمیانه، تنها در ایران و پتروشیمی کارون تولید می شود و در تولید اسفنج های سخت کاربرد دارد.
وی با اشاره به این که کماتور سوئد سهم خود از پتروشیمی کارون را در سال ۹۴ فروخته و قصد بازگشت ندارد، تصریح کرد:  ۹۸ درصد سهام پتروشیمی کارون به پتروشیمی بندر امام تعلق دارد و ۲ درصد مابقی از آن شستا، صندوق تامین اجتماعی و بازرگانی پتروشیمی تعلق دارد.
مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به صادرات ۳۰ درصد TDI تولیدی گفت: پیش بینی می شود تمام محصولات تولیدی MDI در داخل کشور عرضه شود.
صدیقی زاده با تاکید بر سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون یورویی در پتروشیمی کارون گفت: TDIبه کشورهایی مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه، ترکیه، عراق، هند، پاکستان، آذربایجان، آلبانی، یونان، سوئد، روسیه، پرو، کنیا و نیجریه صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: با آزادشدن فضای اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصد از هزینه های این مجتمع کاسته شده است

تعداد بازدید : ۱,۵۴۱