آغاز عرضه اقساطی سهام پتروشیمی دماوند

آغاز عرضه اقساطی سهام پتروشیمی دماوند
(دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵) ۰۸:۳۸

مدیرعامل طرح پتروشیمی دماوند از پایان مهلت شرکت در مزایده برای خرید 80 درصد سهام این شرکت از امروز دوشنبه (4 بهمن ماه) خبر داد وگفت: 10 درصد قیمت سهام درابتدا به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط 10 ساله اخذ می شود.

حسین شهریاری مدیرعامل پتروشیمی دماوند در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر این سازمان خصوصی سازی و هیئت واگذاری، شرایط عرضه سهام دماوند را تغییر نخواهند داد، گفت: 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند به قیمت 827 میلیارد تومان به صورت اقساط عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه کنسرسیومی از سه مجموعه خواهان خرید دماوند هستند، تصریح کرد: تا این لحظه هنوز پاکت رسمی به سازمان خصوصی سازی داده نشده است، اما یک گروه مشترک خریدار به این سازمان مراجعه کرده اند
.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند با اشاره به این که به نظر می رسد دریافت کنندگان یوتلیتی در منطقه قصد خرید دماوند را دارند، تصریح کرد: پتروشیمی های مرجان و بوشهر در 6 ماه اول سال 96 وارد مدار می شوند و نیاز به یوتیلیتی دارند بنابراین با واگذاری دماوند، نگرانی ها کمتر می شود و سایر پروژه ها نیز سریع تر پیشرفت خواهند کرد.

به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و در راستای تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع های تولیدی فاز دوم طرح های پتروشیمی فعالیت می کند.

خوراک طرح تامین یوتیلیتی و شبکه آفسایت فاز 2 پتروشیمی، در منطقه فاز 2 عسلویه (غرب فاز 1)، گاز سوخت، هوا و آب دریا است و در زمینی به مساحت تقریبی 90 هکتار واقع شده است.

واحد های تصفیه پساب های صنعتی و زباله سوز، ایستگاه های اصلی و فرعی تقلیل فشار گاز، طراحی خطوط فلر، ایستگاههای آب آتش نشانی، ایستگاههای پست برق 20/230 کیلو ولت، پست برق 400/230 کیلو ولت و پست تطبیقی 132/230 کیلوولت از پروژه هایی هستند که علاوه بر شبکه انتقال خوراک، محصولات و یوتیلیتی، در واحد آفسایت پیش بینی شده اند.

سهام پتروشیمی در شش مرحله واگذاری پیشین به دلیل ارزش بالا، خریدار نداشته است و هم اکنون دماوند که تامین کننده یوتیلیتی پتروشیمی است، به یکی از دغدغه های پتروشیمی های منطقه عسلویه تبدیل شده چرا که طرح های در حال ساخت ونیزمجتمع های پتروشیمی با افزایش توان تولید و توسعه نیازبه یوتیلیتی بیشتری دارند.

تعداد بازدید : ۲,۳۲۴