پیشرفت اجرایی بزرگترین واحد تولید متانول جهان به مرز 94 درصد رسید

پیشرفت اجرایی بزرگترین واحد تولید متانول جهان به مرز 94 درصد رسید
(سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵) ۱۳:۲۵

شرکت متانول کاوه به عنوان بزرگترین واحد تولید متانول در جهان با ظرفیت تولید روزانه هفت هزار تن به پیشرفت 93.41 درصدی تا پایان آذرماه رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شرکت متانول کاوه با هدف ساخت بزرگترین واحد تولید متانول در جهان با درجه کیفی A–A وظرفیت هفت هزار تن در روز در بندر دیر واقع در استان بوشهر تاسیس شده است و هم اکنون مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می گذارد.
سرمایه گذاری پتروشیمی متانول کاوه با تشکیل کنسرسیومی با عاملیت بانک تجارت و مشارکت بانک های ملت، تجارت و صنعت و معدن انجام می شود.
متانول مایعی شفاف و بی رنگ است که به طورگسترده در تولید انواع مختلف مواد شیمیایی همانند فرمالدئید، رزین ها,DMEMTBE اسید استیک، حلال ها، الفین ها و غیره ... استفاده می شود. همچنین متانول را می توان به عنوان یک منبع انرژی پاک برای توربین ها، اتومبیل ها، سوخت بیل های الکتریکی و غیره مورد توجه قرار داد که ضمن سازگاری با محیط زیست دارای ارزش حرارتی بالا و موثری نیز هست.
به گزارش نیپنا، ایران به دلیل بهره مندی از ذخایر عظیم گازی در صورت سرمایه گذاری در پروژه هایی نظیر MTO/NTP برای تولید الفین ها از متانول می تواند پیشتاز باشد.
کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، سنگاپور، تایوان، تایلند، ترکیه، اروپای غربی با جمع کل واردات ١٥ میلیون تن عمده ترین بازارهای هدف برای متانول صادراتی خاورمیانه محسوب می شوند.

تعداد بازدید : ۲,۰۲۸