لزوم اجرای استانداردهای محیط زیست از سوی پتروشیمی ها

لزوم اجرای استانداردهای محیط زیست از سوی پتروشیمی ها
(سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵) ۱۳:۱۳

رییس سازمان محیط زیست گفت: تمامی صنایع از جمله صنایع پتروشیمی مکلف به اجرای استانداردهای نوین هستند و دراین زمینه همکاری مشترکی با وزارت نفت درزمینه صنایع پتروشیمی درعسلویه داریم و برای اجرای آن تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری ورییس سازمان محیط زیست امروزسه شنبه(28 دی ماه) دردومین کنفرانس مهندسی تکنولوژی های سبز برای آینده پایدار، توسعه حوزه های انرژی و پتروشیمی را یک مزیت مهم برای اقتصاد دانست و اظهارکرد: باید در بنیان های پژوهشی و سیاستگذاری به مسائل اجتماعی توجه کنیم و استفاده از تکنولوژی های سبزدر برنامه های دولت یازدهم قرار داده شده است و دراین راه مسیرخوبی را برای کاهش آلودگی هوا در پیش گرفته ایم .

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: برای وزاتخانه ها، نهادها و سازمان های مرتبط با کاهش آلودگی هوا تکالیف مشخص و هدفگذاری شده است و باید تمام دستگاه ها با سرعت لازم و همگام با هم به اجرای وظایف خود بپردازند و نقش و مشارکت مردم در این زمینه نیز بسیار تاثیرگذار است.

ابتکارافزود: ۲۳ شهر چین آلودگی شدید هوا دارند و نیاز به ۹۰۰ میلیارد دلار سرمایه برای ساماندهی شرایط این شهر ها است شاخص آلودگی در این شهرها به 300 هم می رسد و در فصل زمستان که میزان پایداری آلاینده ها بالا است شهر پکن به 500 هم می رسد.

وی افزود: خوشبختانه ما به آن میزان آلودگی هوا نرسیدیم وباید اقتصاد را دوار ببینیم نه خطی؛ لازم است که فناوری و محیط زیست را در مهندسی درنظر گیریم و این مقوله را جدا درنظر نگیریم.

ابتکار تصریح کرد: برهمین اساس دولت از توزیع بنزین پتروشیمی جلوگیری کرد، کیفیت بنزین وگازوییل را افزایش داد و میزان گوگرد در گازوییل کاهش پیدا کرد.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر این که منابع انرژی خود را هدر می دهیم، تصریح کرد: ۲ میلیون مشعل و موتورخانه در تهران است که در کیفیت هوا تاثیر می گذارد.

ابتکاربا اشاره به نقش انتشار گازهای گلخانه‌ای به عنوان دیگر مولفه تاثیرگذار در آلودگی هوا، گفت: توافق برجام فرصتی مناسب برای دستیابی به فناوری های روز دنیا است.

تعداد بازدید : ۸۵۴