سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری برای ساخت بزرگترین واحد کراکر جهان در امریکا

سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری برای ساخت بزرگترین واحد کراکر جهان در امریکا
(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۲۵

عملیات احداث بزرگترین واحد کراکر اتان جهان در نزدیکی میادین شیل با مشارکت سابک و اکسان موبیل آغاز می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت آمریکایی اکسان موبیل و پتروشیمی سابک عربستان سعودی در حال پیشبرد طرح احداث یک مجموعه عظیم پتروشیمی در شمال شهر کورپس کریستی (Corpus Christi) و در نزدیکی شهرهای پورتلند و گریگوری ایالت تگزاس هستند.
انتظار می رود پروژه یادشده به ارزش 10 میلیارد دلار به ایجاد 11 هزار فرصت شغلی جدید در حوزه ساخت و ساز و 600 موقعیت شغلی دائمی بینجامد.
سابک و اکسان موبیل در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی از برنامه خود برای طرح توسعه ای جدید خبر دادند. این دو شرکت در ابتدا چهار سایت را برای احداث این پروژه برگزیدند. دو سایت در لوئیزیانا و یک سایت در نزدیکی شهر ویکتوریا ایالات تگزاس، از دیگر گزینه های مطرح شده بودند. پس از تکمیل بررسی های فنی و اقتصادی، محل جدید انتخاب شد.
این گزارش می افزاید: شرکت های سابک و اکسان موبیل، سایت کورپس کریستی را به دلیل برخورداری از مزایای قابل ملاحظه ای نظیر دسترسی به خوراک ارزان قیمت و فراوان گاز طبیعی حاصل از میادین شیل در تگزاس، نزدیکی به بنادر، خطوط راه آهن و بزرگراه ها برگزیدند. شهر کورپس کریستی در ایالت تگزاس و در مجاورت خلیج مکزیک واقع شده است.
این مجموعه پتروشیمی شامل بزرگترین واحد کراکر اتان جهان خواهد بود که پیش بینی می شود مجموعه یادشده تا سال 2021 میلادی در مدار تولید قرار گیرد.
اتیلن واحد سازنده اصلی بیشتر پلاستیک¬ها و خوراک بسیاری از تولیدکنندگان محصولات پلیمری محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۶