بررسی روش‌های تولید محصولات سبز، فرآیندها و تکنولوژی‌های سبز

بررسی روش‌های تولید محصولات سبز، فرآیندها و تکنولوژی‌های سبز
(یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۰۱

همایش ملی مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار از طرف دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روزهای 28 و 29 دی برگزار خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نرگس فلاح دبیر دومین همایش ملی مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار گفت: نخستین همایش ملی مهندسی تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار پارسال با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد و دومین دوره این همایش با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
وی افزود: توسعه پایدار صنعت پتروشیمی در ایران، محصولات سبز و فرآیندهای پایدار در صنعت پتروشیمی، بهینه سازی فرآیندها در صنعت پتروشیمی و اثرات صنعت پتروشیمی بر محیط زیست از جمله محورهای این همایش است.
فلاح گفت: مراسم افتتاحیه با سخنرانی دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود و 10 تن از استادان بین المللی در این همایش حضور دارند که شماری از آنها از محققان ایرانی مقیم خارج هستند.
وی افزود: رئیس جامعه مدیریت سبز اروپا در این همایش حضور دارد و درباره اقتصاد محیط زیست سخنرانی می کند، همچنین حضور دکتر مجید محسنی برنده جایزه آب کشور کانادا در این همایش یکی دیگر از افتخارات این همایش است.
دکتر مهران پولادی درویش در زمینه «ذخیره سازی دی اکسیدکربن» و دکتر فرامرزی در زمینه « افزایش برداشت مخازن نفتی با استفاده از گازهای گلخانه ای» سخنرانی خواهند داشت.
برگزاری 6 کارگاه آموزشی با عناوین مدیریت کربن، تکنولوژی های نوین جذب و به دام اندازی CO2، ارزیابی چرخه حیات (LCA)، مدلسازی آلودگی هوا، ارزیابی زیست محیطی و مدیریت پسماندهای صنعتی از دیگر برنامه‌های این همایش است و هدف این کارگاه‌ها توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در صنعت پتروشیمی در حوزه کاهش اثرات سوء فعالیت‌های پتروشمی بر محیط زیست تعیین شده است.
فلاح با بیان اینکه این همایش همچنین مقاله محور است، گفت: حدود 300 مقاله به این همایش ارسال و از این تعداد 100 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر در 4 محور ذکر شده انتخاب شده است.
وی افزود: دو پنل تخصصی با عنوان های توسعه پایدار پتروشیمی ایران و تأثیرات صنعت پتروشیمی بر محیط زیست با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار می شود.

تعداد بازدید : ۱,۰۹۱