جهش قیمت بنزن در بازار آسیا

جهش قیمت بنزن در بازار آسیا
(یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۵۳

نوسان درعرضه و تقاضای بنزن منجر به افزایش قیمت این محصول در بازارهای آسیایی شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، به دنبال افزایش قابل ملاحظه تقاضا از سوی چین و کمبود شدید عرضه در بازار کره جنوبی، شاخص قیمت بنزن بر مبنای FOB کره جنوبی با افزیش 12.4 درصدی (معادل 102 دلار برای هر تن) در هفته گذشته به بالاترین سطح طی 25 ماه گذشته یعنی 926 دلار به ازای هر تن رسید.
داده های منتشر شده توسط موسسه S&P Global Platts نشان می دهد که در دو سال گذشته بالاترین قیمت این محصول بر مبنای FOB کره جنوبی به 27 نوامبر سال 2014 میلادی یعنی زمانی که این رقم 972 دلار برای هر تن بود؛ بر می گردد.
همچنین بر اساس داده های موسسه پلاتس، قیمت بنزن در بیشتر ماه های سال گذشته میلادی تقریبا پایین تر از 700 دلار در هر تن بوده است.
براساس این گزارش، تنها یک بار در ماه دسامبر و در تاریخ هشتم این ماه بهای این محصول به 910 دلار به ازای هر تن رسید. با این حال میانگین قیمت بنزن در کل سال 2016 میلادی بر مبنای FOB کره جنوبی 641 دلار و 58 سنت گزارش شده است.
افزایش چشمگیر قیمت ها از ماه گذشته و عمدتا به دلیل رشد قابل ملاحظه تقاضا از سوی چین اتفاق افتاد. چرا که ارسال بسیاری از محموله های صادراتی به این کشور به دلایلی چند نظیر کمبود کشتی های حامل این محصول و شرایط نامساعد آب و هوایی در بنادر بارگیری شرق چین به تعویق افتاد.


تعداد بازدید : ۱,۱۳۶