رشد تقاضای خرید محصولات پتروشیمی ایران از سوی اروپایی ها

رشد تقاضای خرید محصولات پتروشیمی ایران از سوی اروپایی ها
(چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۱۶

با تجهیز ناوگان لجستیکی و حمل و نقل شرایط برای صادرات محصولات مختلف پتروشیمی تسهیل شده است و مجتمع های پتروشیمی اکنون برای صادرات با مشکلی مواجه نیستند.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگارنیپنا، اظهارکرد: روند صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مسیر مطلوبی را طی می کند و خوشبختانه تقاضا برای خرید از مجتمع های پتروشیمی در نقاط مختلف ایران از سوی کشورهای خارجی به ویژه اروپایی ها افزایش یافته است.

 علی محمد بساق زاده افزود: در برنامه ششم توسعه جهش در تولید و صادرات در صنعت پتروشیمی پیش بینی شده است و با توجه به وجود زیر ساخت ها و امکانات موجود درکشور آینده خوبی در انتظار صنعت رو به رشد پتروشیمی است.

 وی با بیان این که امسال 10درصد رشد صادرات را شاهد خواهیم بود، گفت: شرکت های مختلف تلاش دارند تا با تامین کامل نیاز داخل افزایش صادرات را نیر رقم بزنند و با توجه به افزایش خوراک می توانیم افزایش تدریجی صادرات را در سال جاری و نیز سال آینده شاهد باشیم.

 عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پس از برجام از نظر لجستیک و حمل و نقل شرایط برای صادرات محصولات مختلف پتروشیمی تسهیل شده است و مجتمع های پتروشیمی اکنون برای صادرات با مشکلی مواجه نیستند.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر لزوم همگرایی صادر کنندگان محصولات پتروشیمی تصریح کرد: هرگونه صادرات پس از تامین کامل نیاز داخل انجام می شود و خوشبختانه امسال با تولیدی شدن چند طرح پتروشیمی میزان تولید وصادرات انواع محصولات پلیمری و شیمیایی با رشد قابل قبولی مواجه شده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: برای تحقق هدف های پیش بینی شده در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و سرمایه گذاری های جدید داخلی وخارجی بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند تا ایران در افق ١٤٠٤ به قدرت نخست منطقه در صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

تعداد بازدید : ۲,۰۶۵