استاندار بوشهر تاکید کرد:لزوم افزایش پیوند منطقی جامعه میزبان با صنعت پتروشیمی

استاندار بوشهر تاکید کرد:لزوم افزایش پیوند منطقی جامعه میزبان با صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۰۶

صنعت پتروشیمی باعث ایجاد رونق اقتصادی در کشور شده و تردیدی نیست استان بوشهر نیز از این رونق بی بهره نبوده و به نوعی پیشرفت بسیار سریع را میزبانی کرده است.

مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به اراده وزیر نفت و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، برای بهره مندی ساکنین استان بوشهر از مزایای توسعه صنعت نفت، به ویژه پتروشیمی در این استان، گفت: صنعت پتروشیمی باعث ایجاد رونق اقتصادی در کشور شده و تردیدی نیست استان بوشهر نیز از این رونق بی بهره نبوده و به نوعی پیشرفت بسیار سریع را میزبانی کرده است؛ این مسایل قابل کتمان نیست اما مواردی هست که دربرای ساماندهی آنها باید گام های دیگری نیز برداریم.

وی با تاکید براین که اتفاقاتی که در صنعت پتروشیمی افتاده است، از حیث ملی دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می شود، گفت: در صنعت پتروشیمی برای جلوگیری از خام فروشی قدم های بزرگی برداشته شده است؛ علاوه بر این مساله باید توجه داشت که در این بین جامعه میزبان چقدر از برکت توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برخوردار شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به این که برای ارتقای سطح زندگی مردم استان بوشهر، اراده شده است، اظهار کرد: در این بخش می توانیم گام های مشترکی با متولیان صنعت برداریم به گونه ای که هم منافع ملی، هم منافع جامعه میزبان و هم منافع صنعت، هر سه با هم تامین شود.

سالاری درمورد خلاء های موجود در این باب گفت: ما درحال رقابت با کشورهمسایه بودیم بنابراین درجانمایی و مباحث پیرامونی صنعت که مسایل اجتماعی و زیست محیطی است، به گونه ای عمل شده که ساماندهی و سازماندهی صورت گرفته تاثیر متقابل لازم بر صنعت و جامعه میزبان را نداشته است و طبیعتا با توجه شرایط و مقتضیات زمانی و تعجیلی که در انجام امور نیاز است اتفاق بیافتد، کامل ابعاد کار را ندیدیم.

وی با تاکید بر این که می توانیم نواقص را با اراده ای که در شخص مهندس زنگنه و خانم مهندس شاهدایی می بینیم، بهبود ببخشیم، گفت: صنعت پتروشیمی برای کشور و استان بوشهر به عننوان میزبان افتخارآفرین است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در استان بوشهر، رخداد بزرگی است که همه کشور به آن افتخار می کند و تمامی مهمانان خارجی نیز این رخداد بزرگ را در استان بوشهر و پارس جنوبی تحسین می کنند.

سالاری با اشاره به یکی از مطالبات جدی مردم، گفت: با توجه به این که همه کارها به موازات هم شروع نشد، تاثیری که انتظار می رفت بر جامعه استان بوشهر دیده شود، مشاهده نشد؛ اگر آموزش فنی و حرفه ای نیروی جامعه میزبان از بدو کار در شروع پروژه ها درنظر گرفته می شد،امکان جذب و فرصت شغلی مختلف فراهم بود اما به دلیل این که در برنامه ریزی همه ابعاد کار، مد نظر قرار نگرفت این نقیصه را بعدها مشاهده کردیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: هم اکنون سهم نیروی جامعه میزبان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بر اساس انتظار مردم نیست که امیدوارم بتوانیم این مساله را بهبود ببخشیم.


تعداد بازدید : ۷۲۹