تاکید نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی

تاکید نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی
(یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۴۰

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی می تواند منجر به تولید محصولات با ارزش و نیز اشتغالزایی شود.

به گزارش نیپنا؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنایع پتروشیمی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد، اظهار داشت: صنایع پتروشیمی در عرصه‌های فناوری و دانش بنیان به رشد قابل توجهی دست یافته که با توجه به تحریم‌ها و تهدیدها باید تلاش در این عرصه بیشتر شود هر چند کشور به توفیقات مهمی دست یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و مهندسی دانایی در عرصه توسعه زیرساختی تصریح کرد: برای دستیابی به عرصه‌های پیشرفته و شکوفایی اقتصادی در حوزه صنایع پتروشیمی باید بر اساس نیاز ملی و بین‌المللی زمینه توسعه محصولات این صنایع افزایش یابد.

امام جمعه اظهارکرد: ایجاد اتحادیه‌های مواد و محصولات پتروشیمی از راهکار اصلی برای شکست تحریم ها است.

وی با تاکید بر تعامل با کشورهای مختلف برای توسعه صادرات محصولات پتروشیمی بیان کرد: تعاملات بین‌المللی مهم‌ترین شاخص در توسعه فعالیت‌های پتروشیمی و بازاریابی برای توسعه صادرات است که بر این اساس طراحی دانش ‌بنیان مدیریت برنامه‌ریزی جامع، مهم است.

صفایی بوشهری ادامه داد: باید با نگاه علمی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب نقشه جامع صنایع پتروشیمی طراحی و تدوین شود تا از این طریق از توانمندی اقتصادی مرتبط با گسترش ظرفیت‌های پتروشیمی کشور بیشتر استفاده شود.

وی افزود: درحوزه فعالیت صنعت پتروشیمی جلوگیری از خام‌فروشی تولیدات نفت و گاز، زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال به عنوان مزیت های مهم آن به شمار می رود.

صفایی با تاکید بر توجه به مدیریت بازرگانی قوی بین‌المللی در عرصه صنایع پتروشیمی عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان حوزه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی در کشور دارای ظرفیت بالایی هستند که باید از این قابلیت برای صدور خدمات نیروی انسانی به دیگر کشورها استفاده شود.

وی با تاکید بر توجه به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به صدمات مختلف صنایع پتروشیمی به حوزه پیرامونی باید مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه پیرامونی این صنایع مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر افزود: ایجاد بسته‌های فرهنگی، آموزشی، رفاهی و اجتماعی باید در دستور کار صنایع پتروشیمی برای مناطق پیرامونی باشد.

صفایی بوشهری یادآور شد: در استان بوشهر تاکنون 12 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه ایجاد شده که در این ارتباط به موازت آن صنایع پایین دستی پتروشیمی توسعه نیافته است و توسعه متوازن را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به طراحی صنایع پایین دستی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه مجتمع‌های پتروشیمی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر توسعه یابد.

امام جمعه بوشهر با مثبت ارزیابی کردن پارک ساحلی پازارگاد اظهار کرد: کار بسیارخوبی در این منطقه صورت گرفته است و این پارک یکی از زیبا ترین پارک های استان است.



تعداد بازدید : ۱,۰۶۳