شرایط اجرای پتروشیمی گناوه اعلام شد

شرایط اجرای پتروشیمی گناوه اعلام شد
(یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۱۰

مرضیه شاهدایی گفت: با توجه به احداث نشدن واحد تامین کننده خوراک پتروشیمی گناوه در جزیره خارگ، اجرای این طرح در گرو ساخت این واحد یا تغییر مصوبه هیئت وزیران است.

به گزارش نیپنا، مرضیه شاهدایی امروز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، افزود: پتروشیمی گناوه طرحی اولفینی است که باید خوراک آن از واحد تامین کننده آن در جزیره خارگ ساخته شود.

شاهدایی یادآور شد: هم اکنون تامین خوراکی که باید از طریق جزیره خارگ به گناوه انتقال پیدا کند به دلیل اجرایی نشدن طرح آن در جزیره خارگ میسر نشده است.

وی گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده یا باید با اجرای واحد خارگ تامین خوراک طرح پتروشیمی گناوه انجام شود و یا در هیئت وزیران بتوانیم مصوبه این طرح را تغییر دهیم.

 صنایع پایین دستی پتروشیمی توسعه می‌یابد

شاهدایی اظهار داشت: توسعه صنایع پایین دستی یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌های مورد تاکید وزارت نفت است و در این زمینه طرح‌های خوبی در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به استقرار صنایع و مجتمع‌های پتروشیمی در محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز، اضافه کرد: صنایع پتروشیمی در توجه به مناطق پیرامونی و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی پیشتاز هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: احداث چندین واحد آموزشی و مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌ها از جمله اقدامات پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

معاون وزیر نفت بیان کرد: شورای راهبردی برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشکیل شده است و برنامه‌های خوبی برای توسعه زیرساخت‌های مناطق پیرامونی صنایع پتروشیمی تدوین شده است.
شاهدایی با اشاره به تسریع در اجرای برنامه خروج کارکنان پتروشیمی از طرح اقماری، ادامه داد: زمینه اسکان کارکنان صنایع پتروشیمی و خانواده آنان در مناطقی که زیرساخت‌هایی وجود دارد فراهم می‌شود.

وی با اشاره به توسعه صنایع پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صنایع پتروشیمی عملیاتی می‌شود تا شاهد جلوگیری از خام‌فروشی محصولات تولیدی پتروشیمی‌ها باشیم.

تعداد بازدید : ۲,۶۷۳