افزایش صادرات پلی اتیلن ایالات متحده تا سال2020

افزایش صادرات پلی اتیلن ایالات متحده تا سال2020
(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۱۵

پیش بینی می شود، همزمان با افزایش ظرفیت تولید پلی اتیلن در ایالات متحده، صادرات این محصول پتروشیمی تا سال 2020 میلادی با جهش رو به رشدی همراه است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، انتظار می رود عرضه مطلوب خوراک اتیلن در بازار ایالات متحده و قیمت رقابتی و مناسب آن در مقایسه با دیگر مناطق جهان، میزان تولید پلی اتیلن این کشور به سطحی فراتر از نیاز بازار داخلی آمریکا رسیده است.
بر اساس گزارش موسسه Research and Markets، با در نظرگرفتن تنها 75 درصد از ظرفیت تولید پلی اتیلن پروژه¬هایی که قرار است تا سال 2020 احداث و راه اندازی شوند؛ ارزش حجم پلی اتیلن مازاد آمریکای شمالی در بازه زمانی سال های 2016 تا 2020برای صادرات بین 6 تا 9 میلیارد پوند خواهد بود.
بر اساس این گزارش ، حجم تجارت جهانی پلی اتیلن با افزایش دو برابری از 26 میلیون تن در سال 2001، به 50 میلیون تن در سال 2014 افزایش یافته است. اگر چه حجم مبادله جهانی این محصول ظرف پنج سال گذشته به طور متوسط سالانه 5 درصد افزایش یافته است؛ با این حال حاشیه سود تولید پلی اتیلن تنها در سال 2014 با رشدی چشمگیر همراه بود.
افزایش ظرفیت تولید این محصول در خاورمیانه و برخورداری از مزیت هزینه های تولید رقابتی، این منطقه را به بزرگترین عرضه کننده پلی اتیلن در جهان تبدیل کرده است. حجم صادرات سالیانه خاورمیانه حدود چهار برابر بیشتر از دیگر صادرکنندگان عمده این محصول برآورد می شود.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۵