نخستین واحد تولید MDI خاورمیانه در پتروشیمی کارون راه اندازی شد

نخستین واحد تولید MDI خاورمیانه در پتروشیمی کارون راه اندازی شد
(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۵۱

نخستین واحد تولید MDI کشور با تلاش کارشناسان پتروشیمی کارون بطور کامل به بهره برداری رسید.

به گزارش نیپنا به نقل ازروابط عمومی پتروشیمی کارون اولین واحد تولید MDI درکشور به دست متخصصان  توانمند داخلی در گرید های متنوع و خلوص بالا به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، فاز 2 پتروشیمی کارون دارای 5 واحد است که عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی آن از آبان سال 1394 با راه اندازی کامل 2 واحد آن در آذرماه همان سال آغاز شد و عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی 3 واحد باقیمانده از اردیبهشت امسال آغاز شد و در تهایت  با تولید محصول MDI  در گریدهای مختلف با خلوص بسیار عالی، فاز دوم شرکت پتروشیمی کارون به بهره برداری کامل رسید.

شرکت پتروشیمی کارون اولین و تنها تولید کننده ایزوسیانات ها درخاورمیانه است. این شرکت درسال 1381 با هدف تولید 40 هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) تحت لیسانس Chemature سوئد که در اسفند 1387 به بهره برداری رسید، تاسیس شد.

این گزارش می افزاید: در سال 1384 قراردادی میان شرکت پتروشیمی کارون و Chemature سوئد بصورت EPCC  به منظور تولید 40000 تن در سال متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) بسته شد. پتروشیمی کارون در فاز دوم خود با استفاده از خوراک های بنزن، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، فرم آلدهید، هیدروژن و مونوکسیدکربن، محصول MDI با ارزش افزوده بسیار بالاتر و کاربردهای فراوان از جمله جهت تولید چسب، کاربردهای پوششی، ابرهای پلی یورتان، الاستومرهای قالبگیری شبکه ای شده، قطعات با استفاده از قالبگیری تزریقی واکنشی، قطعات بدنه اتوموبیل و  ابر با پوسته ضخیم می توان اشاره کرد.

شرکت Chemature سوئد عملیات ساختمان و نصب پروژه MDI را در سال 1385 آغاز نمود ولی به دلایل مختلف طرح در سال 1388 بصورت نیمه تمام رها گردید. در فروردین سال 1391 تکمیل طرح تا مرحله پیش راه اندازی به شرکت خوارزمی پتروشیمی بندرامام واگذار شد.

شایان ذکر است، کلیه مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی واحد تولید MDI  با تولید محصولات Pure MDI، OMDI  و CPMI HF بدون حضور Licensor و با تکیه بر دانش، تجربه و تلاش شبانه روزی متخصصان پتروشیمی کارون انجام شد.

تعداد بازدید : ۱,۲۸۷