افزایش 67 درصدی صادرات پتروشیمی تبریز پس از برجام

افزایش 67 درصدی صادرات پتروشیمی تبریز پس از برجام
(پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۰۵

میزان صادرات پتروشیمی تبریز پس از برجام 67 درصد افزایش داشته که 43 درصد به کشورهای اروپایی، 37 درصد به ترکیه، 12 درصد به کشورهای سی آ اس و بقیه به سایر کشورها بوده است.

به گزارش نیپنا؛ سید جواد سلیمانی امروز پنجشنبه (16 دی ماه)در مراسم کلنگ زنی طرح احداث خط لوله انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز با اعلام این که در سال گذشته752 هزار تن محصول پتروشیمی در این شرکت تولید شد، گفت: در 9 ماه امسال 600 هزار تن تولید داشتیم.

وی کل فروش سال گذشته پتروشیمی تبریز را 366 هزار تن اعلام کرد و گفت: 119تن محصول صادراتی بود و امسال افزایش صادرات به 200 هزار تن برنامه ریزی شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز به طول 154 کیلومتر با میزان سرمایه گذاری 2 هزار و 150 میلیارد ریال اجرا می شود، گفت: اجرای این طرح افزایش 500 هزار تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را در پی دارد و ظرفیت تولید این شرکت به بالای یک میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی اشتغال زایی مستقیم این طرح را سه هزار نفر اعلام کرد و افزود: 6 هزار نفر به طورغیرمستقیم در این رابطه مشغول خواهند شد.

بر اساس این گزارش ، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز به عنوان یکی از سرمایه گذاران طرح انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز هم با اشاره به اعتبار هزینه شده 28 هزار میلیارد ریال برای پتروشیمی شیراز، گفت: تا پایان سال طرح پتروشیمی پردیس عسلویه با 18 هزار میلیارد ریال تکمیل می شود.

سلیمانی اظهارکرد: این سرمایه گذاری ها با تفکر اقتصاد مقاومتی و سرمایه مردم در راستای تولید ملی انجام می شود.

وی با اعلام این که سرمایه شرکت غدیر به 27 هزار میلیارد ریال رسیده است، گفت: نفت و گاز از اولویت های فعالیت این شرکت است.



تعداد بازدید : ۱,۰۶۳