مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

11 میلیارد دلار محصولات پارس جنوبی صادر شد

11 میلیارد دلار محصولات پارس جنوبی صادر شد
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۰۷

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: محصولات و تولیدات پارس جنوبی صادر شده در 9 ماه امسال به 11 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 23 درصدی دارد.

به گزارش نیپنا؛ مهدی یوسفی ‏‌با اشاره به رشد محصولات صادراتی از منطقه در 9 ماهه امسال، گفت: در این مدت زمانی، ارزش صادرات میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی از گمرک منطقه ویژه پارس نسبت به مدت مشابه سال ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب 43 و 23 درصد رشد را نشان می دهد.
وی افزود: از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی این مدت بیش از 24 میلیون و 571 هزار تن کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش ده میلیارد و 964 میلیون و 593 هزار و 723 دلار به خارج از کشور صادر شده است.
یوسفی با بیان اینکه در آذر ماه امسال دو میلیون و 780 هزار و 607 تن کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 78میلیون و 647 هزار و 259 دلار است خاطرنشان کرد: این میزان صادرات در آذر ماه امسال نیز از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 28 و 10 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
این مقام مسئول با بیان این که در آینده نزدیک فازهای جدید پارس جنوبی و مجتمع های پتروشیمی در حال توسعه منطقه به بهره برداری می رسند، گفت: میزان صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
برپایه این گزارش، دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه است که به 29 کشور مختلف صادر می شود.

تعداد بازدید : ۱,۰۹۳