پتروشیمی لرستان با ظرفیت 90 درصد اسمی در مدار برقرار تولید است

پتروشیمی لرستان با ظرفیت 90 درصد اسمی در مدار برقرار تولید است
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۳۱

مدیرعامل پتروشیمی لرستان ازافزایش میزان تولید این مجتمع تا 90 درصد ظرفیت اسمی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 137 هزارتن محصول تولید شده است.

محمد حسین مغازه ای در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به برخی مشکلات موجود در تولید و سرباز زدن شرکت اروپایی از تحویل کاتالیست به دلیل مشکلات تحریم، اظهار کرد: برای تامین کاتالیست از منابع چینی استفاده کردیم و با ایجاد تغییرات در واحد توانستیم ازاین کاتالیست پاسخ مورد نظررا درتولید بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی لرستان هم اکنون به میزان 90 درصد ظرفیت اسمی درحال تولید است، تصریح کرد: تا کنون ظرفیت تولید کمتر بود اما میزان تولید را افزایش داده ایم و خوشبختانه به رقم 85 تا 90 درصد ظرفیت اسمی رسیده ایم.
مدیرعامل پتروشیمی لرستان ادامه داد: درحال حاضر مشکل خاصی درزمینه تولید نداریم و خوراک مورد نیاز را ازطریق خط لوله اتیلن غرب تامین می کنیم و امید است که تامین خوراک بر اساس برنامه های پیش بینی شده محقق شود.
مغازه ای درمورد برنامه سال آتی پتروشیمی لرستان نیز گفت: تلاش می کنیم تولید به میزان 90 درصد ظرفیت اسمی را حفظ کنیم و بدین ترتیب در فعالیت های تولیدی موفق خواهیم بود.
وی درمورد تاثیر تعدیل قیمت نفت برتولید نیز تاکید کرد: معمولا افزایش قیمت نفت به طورمستقیم و غیرمستقیم روی اتیلن تاثیر می گذارد، اما مولفه های زیادی بر بازار تاثیرگذار است و صنعت پتروشیمی نیز می تواند همسوبا نفت تغییر در قیمت را شاهد باشد.
به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی لرستان به منظور ایجاد توازن منطقه ای در توسعه و توازن بین استان های مختلف کشور و به منظور تحرک بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال درکشور، فعال کردن بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی و راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی در این گونه مناطق طبق مصوبه هیات وزیران شرکت، شرکت پتروشیمی لرستان در سال 86 شروع بکار کرد.
بر اساس این گزارش پتروشیمی لرستان در استان لرستان، کیلومتر 12 جاده خرم آباد-کوهدشت قرار دارد واین مجتمع تولیدی در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان ملی پتروشیمی لرستان اردیبهشت ماه امسال بطور رسمی افتتاح شد.
اثرات اجتماعی و اقتصادی پتروشیمی لرستان، افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، افزایش تولیدات داخلی جهت نیل به خودکفایی، جلوگیری از فرار سرمایه های اقتصادی بومی، رونق اقتصادی و محرومیت زدایی منطقه، جلوگیری از مهاجرت افراد، ایجاد اشتغال در دوران اجرای طرح تا 2000 نفر در روز، در دوران بهره برداری 300 نفر در روز و در صنایع پایین دستی بیش از 5000 نفر در روز است.
واحد پلی اتیلن پتروشیمی لرستان با تکنولوژی SPHERILENE تحت لیسانس BASELL و مهندسی اصولی شرکت TECNIMONT طراحی و اجرا شده است. این واحد با تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، یکی از بزرگترین واحدهای پلیمری در ایران با توانایی تولید طیف وسیعی از گریدهایInjection moulding ، Extrusion coating،Rotomoulding و Film با محدوده دانسیته 0.918-0.962 g/cm3 محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۳,۲۷۳