افزایش قیمت استایرن آسیا در نیمه نخست 2017

افزایش قیمت استایرن آسیا در نیمه نخست 2017
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۵۷

کمبود عرضه استایرن در سه ماهه اول سال 2017 میلادی، سطح قیمت این محصول را همچنان بالا نگاه خواهد داشت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ICIS، منابع بازار می گویند: انتظار می رود قیمت اسپات استایرن منومر (SM) در بازار آسیا به دنبال کمبود شدید عرضه این محصول در نیمه اول سال 2017 میلادی افزایش یابد.
افت هفتگی ذخایر استایرن منومر در بازار کلیدی چین به نگرانی ها در مورد وضعیت عرضه به ویژه در سه ماهه اول سال جاری میلادی دامن زده است. داده های منتشر شده توسط موسسه ICIS نشان می دهد که حجم ذخایر استراتژیک مصرف کنندگان چینی از اواخر ماه اکتبر به پایین تر از 80 هزار تن رسیده است.
یک معامله گر مستقر در چین درباره تحولات بازارخاطرنشان کرد: کمبود عرضه استایرن در سه ماهه اول سال 2017 میلادی، سطح قیمت این محصول را همچنان بالا نگاه خواهد داشت.
بر پایه این گزارش ، استایرن مونومر از جمله محصولات پتروشیمی بود که قیمت آن در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر سال 2016 جهش قابل ملاحظه ای را تجربه کرد.
برنامه های اعلام شده از سوی رئیس جمهور منتخب برای افزایش هزینه در بخش تقویت زیرساخت ها و احیاء صنایع، پیش بینی رشد اقتصادی بیشتر در ایالات متحده و احتمال تسری یافتن آن به بازار آسیا را در پی داشته است.
داده های موسسه ICIS همچنین نشان می دهد: در نیمه اول ماه دسامبر سال گذشته میلادی، قیمت های اسپات استایرن منومر در بازار چین از مرز هزار و 200 دلار در هر تن بر مبنای CFR چین گذشت. رقمی که از ماه آوریل سال 2015 بی سابقه بوده است و انتظار می رود مشکل کمبود عرضه قیمت قراردادهای آتی را متاثر سازد.

تعداد بازدید : ۱,۰۶۴