معامله بیش از 40 میلیون سهم پتروشیمی ها در بورس تهران

معامله بیش از 40 میلیون سهم پتروشیمی ها در بورس تهران
(دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۵۰

سهامداران بورسی امروز40 میلیون و 55 هزار سهم از سهام صنعت پتروشیمی را به ارزش 138 میلیارد و871 میلیون ریال خریداری کردند .

به گزارش خبرنگار نیپنا، درپایان معاملات امروز دوشنبه(13 دی ماه) با وجود جو کلی بازارو افت اکثر نمادها شاخص کل متاثر از معاملات دوطرفه و بلوکی نمادهای فارس، اخابر، فولاد، فخاس و شپنا با رشد حدود ٧٢.٩٠ واحدی به ارتفاع ٧٨,٩٦٨ رسید که در این بین نمادهای خساپا و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی روندی کاهشی داشت. در قیمت پایانی هر سهم این شرکت به 1878 ریال رسید که نسبت به دیروز 1.21 درصد افت داشت. همچنین، پتروشیمی شازند با کاشی 3.74 درصدی به 2853 ریال رسید. در عین حال، پتروشیمی خراسان، نیز کاهشی بود. پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نیز در معاملات امروز روندی کاهشی داشت.

پتروشیمی شیراز اما رشدی درحد بسیار اندک را تجربه کرد. هر سهم این شرکت 0.52 درصد رشد داشت. پتروشیمی خارک در این روز افتی 2.29 درصدی داشت. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم افتی 0.83 درصدی را در قیمت پایانی به ثبت رساند. به علاوه، پتروشیمی پردیس 0.83 درصد کاهش داشت. همچنین پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی جم، فارابی و فناوران نیز در ارقام منفی داد و ستد شدند.

 در این میان امروز پتروشیمی آبادان روزی مثبت داشت. هر سهم این شرکت در قیمت پایانی با 0.34 درصد رشد به 2656 ریال رسید. همچنین پتروشیمی مارون روز خوبی را برای سهام داران خود به ثبت رساند. هر سهم این شرکت با 1.65 درصد افزایش به 33873 ریال رسید.

سود 200 تومانی پتروشیمی فن آوران

شرکت پتروشیمی فن آوران در آخرین پیش بینی خود بر اساس صورت های مالی شش ماهه، به ازای هر سهم 200 تومان سود برآرود کرده است که نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است. این شرکت در شش ماهه منتهی به شهریور 95 موفق به محقق ساختن 796 ریال سود به ازای هر سهم شده که 448 ریال مربوط به سه ماهه اول و 348 ریال مربوط به سه ماهه دوم است.

.

تعداد بازدید : ۱,۳۷۵