چهل و هشتمین اجلاس روسای مجتمع های پتروشیمی در جم برگزار شد

تاکید بر حذف فلر های پتروشیمی ها

تاکید بر حذف فلر های پتروشیمی ها
(دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۵۹

چهل و هشتمین اجلاس روسای مجتمع های پتروشیمی کشور با حضور مدیران عامل شرکت ها با رویکرد کاهش آلاینده ها و حذف فلرهای پتروشیمی برگزار شد.

میر افضلی: باید توریست صنعتی را در عسلویه گسترش دهیم

 مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم به عنوان میزبان  اجلاس روسای مجتمع شرکت های پتروشیمی، گفت: هدف اصلی این اجلاس ها به اشتراک گذاشتن تجربیات در حوزه بهره برداری، تعمیرات، ایمنی و ... است.

سید حسین میر افضلی در این اجلاس تصریح کرد:همه ما مکلف هستیم برای منافع ملی کشورمان تلاش کنیم، در برهه ای از زمان هدف کشور ما دفاع از مهین بود و همه با هم در جبهه نبرد علیه دشمن حاضر شدیم  و امروز مساله اقتصادی هدف اصلی کشور ما است و ما باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

مهندس میر افضلی با تاکید بر افزایش تولید با بکارگیری تخصص و توان نیروهای متخصص در کشور گفت: راه های تولید با ظرفیت بیش از صد در صد را باید پیدا کنیم و نباید فقط به ظرفیت های پایین تولید چشم داشته باشیم باید بتوانیم ظرفیت واحد ها را به بیش از صد در صد برسانیم چرا که نیاز کشور در این مقطع زمانی ایجاب می کند تمام تلاش خود را در این زمینه  به کار بگیریم.

وی در ادامه گفت: باید برای جایی که زندگی می کنیم هزینه، و آن را آباد کنیم منطقه عسلویه با وجود این همه پتروشیمی و فازهای گازی نباید به این شکل باشد، این منطقه باید یکی از زیباترین مناطق کشور شود و توریست صنعتی را در این منطقه باید گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اشاره به حذف فلر توسط شرکت پتروشیمی جم در آینده نزدیک اظهار داشت: شرکت های ایجاد کننده co2 باید در کاهش سوختن گاز فلر بکوشند می توان از گاز فلر استفاده های مفید و سازنده ای نمود و با همفکری و همکاری نغمت را به نعمت تبدیل کنند.

میر افضلی در ادامه یادآور شد: در پتروشیمی خراسان و جم چندین پروژه موفق در مورد فلر انجام دادیم که از جمله آن بازیافت آمونیاک در پتروشیمی خراسان و افزایش ظرفیت دریافت +c3 در پتروشیمی جم است که این ماده به هوا میرفت و ما آن را به ده ها میلیارد تومان محصول ارزشمندتبدیل کردیم

 

 بساق زاده :فلرهای مجتمع های پتروشیمی باید حذف شوند

مدیر کل کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در اجلاس روسای مجتمع پتروشیمی های کشور گفت:موادی که به عنوان مواد آلوده کنند دود می شود با برنامه ریزی دقیق در این حوزه می توان به جای مضر بودن آن سود بالایی بدست آوریم.

 علی محمد بساق زاده در خصوص حذف فلر در مجتمع های پتروشیمی اظهار داشت:  همه این مواد که به عنوان مواد آلوده کنند دود می شود و برای ما مضر است با برنامه ریزی دقیق در این حوزه می توان به جای مضر بودن آن سود بالایی بدست آوریم.

بساق زاده با تاکید بر تعامل خوب شرکت های پتروشیمی افزود: در حوزه HSE تعامل بسیار خوبی در بین شرکت های پتروشیمی وجود دارد و مثال خوب آن محور قرار گرفتن مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم در حادثه مبین بود.

بساق زاده با اشاره به حل شدن مشکل خوراک پتروشیمی ها در سال آینده خاطر نشان کرد: مقدار زیادی از عدم تولید ما مربوط به خوراک است اما در سال آینده مشکل ما دیگر خوراک نخواهد بود همچنین با توجه به صادرات نفت همراه با گاز در سال جاری 10 تا 15 درصد از مجتمع های پتروشیمی افزایش خوراک داشتند.

 

 

 

تعداد بازدید : ۱,۶۴۶