مشکلات صادرات پتروشیمی بیش از تولید است

مشکلات صادرات پتروشیمی بیش از تولید است
(چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۰۲

مهم ترین مشکل صنعت پتروشیمی عدم یکپارچگی درفروش محصولات است واگر یکپارچگی درصادرات به وجود نیاید خریداران در دنیا روی محصولات پتروشیمی ایران حساب نخواهند کرد.

مهدی شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اهمیت یکپارچگی درصادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد: عدم هماهنگی در فروش برخی از محصولات پتروشیمی، سبب شده تا مدیریت قیمت گذاری دربازارهای جهانی از دست صادرکنندگان خارج شود و محصولات پتروشیمی از طریق واسطه ها و دلال ها به فروش برسند که قطعا درصورت ادامه این روند برند صنعت پتروشیمی کشور دچار اخلال می شود.
وی با بیان این که طی سال های گذشته در زمینه فروش محصولات مختلف پتروشیمی کشورمان در سطح منطقه نقش تعیین کننده ای داشت افزود: فروش محصولات پتروشیمی در بازارهای بین المللی نیازمند عزم ملی است زیرا کشورهای دیگر در منطقه از این خلا به نفع خود بهره می برند. در واقع این رقابت منفی باعث شده تا فروش محصولات پتروشیمی کشور با ریسک بالایی مواجه شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: عدم وجود برنامه‌ریزی بلند مدت و دیدگاه استراتژیک در بخش فروش باعث شده تا بازارهای هدف از دست صادرکنندگان محصولات پتروشیمی خارج شود و از آنجا که صادرات محصولات پتروشیمی کشور، متولی واحدی ندارد، هر یک ازشرکت‌های پتروشیمی سیاست‌های جداگانه ای را در بازارهای هدف دنبال می کنند.
شریفی نیک نفس خاطر نشان ساخت: درچنین شرایطی که هنوز محصولات صنعت پتروشیمی کشور، بازارهای خود را از دست نداده، به منظور حفظ و توسعه بازارهای هدف بهتر است مجموعه‌های بازرگانی و بخش خصوصی کشور ایجاد و تقویت شوند و هرچه سریعتر اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

تعداد بازدید : ۲,۵۶۱